אופנה, אתר אופנה, Out Of X

0 פורסם על ידי - 06/01/2015 - טרנדים

אופנה, אתר אופנה מגזין אופנה  OUT OF X

איך נולד מיזם? רועי להב, מייסד Out Of X, סטארט אפ אופנה חדשני המאפשר לקנות בגדי מעצבים יחודיים, עשה אותו בשלישיה. ראיון

מאת: אפי אליסי

2015. לדור האייפונרים התאריך הזה לא אומר הרבה. לנו, שזוכרים את גיבורי ילדותנו מרצדים על טלוויזיות בשחור לבן, המספר הזה הוא מדע בדיוני. צלחות מעופפות ברחובות עדיין אין, כך לפחות דמיינתי את התאריך הזה, ועדיין, הקידמה ומרחבי הרשת שינו את כל תפיסת החיים, לרבות הרגלי הצריכה, בהם חלו שינויים מרחיקי לכת.
בדומה למרבית התעשיות, תעשיית האופנה לא נשארה אדישה לשינויים הללו, ורבים מהעוסקים במוצר הצריכה הבסיסי, הבגדים שלנו, שיכפלו את הבוטיקים אל העולם הוירטואלי בו מתקיימים להם חיי סחר ענפים. אתרי השופינג מתרבים בקצב מסחרר. נדמה שכל רשת המכבדת עצמה הקימה אתר קניות משלה. קסטרו לדוגמה,  מתהדרת באתר רכישות און ליין ובמגזין לייף סטייל המקושר לאתר הקניות שלה.

 

Out Of X-5

באוגוסט האחרון עלה לאוויר מיזם אופנה חדשני Out Of X – Fashion crowdfunding, פלטרפורמת מימון אינטרנטית, המפגישה מעצבי אופנה עצמאיים מכל העולם (כולל מעצבים מישראל), עם צרכני האופנה ברשת. האתר מציע פריטי אופנה משולחן המעצבים, ישירות ללקוחות האופנה הפוטנציאליים. המייסדים של Out Of X שהוקמה לפני כשנה, הם שני אלקין (מנהלת קריאטיב), מעצבת אופנה-בוגרת שנקר, ניר לזניק (מנכ"ל) ששוחה בעולמות הסטארט אפ, ורועי להב – מהנדס תעשיה וניהול פרויקטים.

Out Of X-3

יצא לכם תינוק מוצלח.
"הכל התחיל משני שעבדה כמתאמת אופנה בסין. משם עברה לעבוד כמעצבת אופנה אצל גדעון אוברזון וגוטקס, עד שפתחה בוטיק לייבוא בגדי ים בשותפות עם אחותה (אלקינ'ס, ירמיהו, תל אביב). לפני כשנה וחצי, היא פנתה להקים את המותג (בגדי יוגה) העצמאי שלה, בו חוותה קשיים בהם נתקלים מרבית מעצבי האופנה העצמאיים בתחילת דרכם.
היכרות עם קונספט של מימון המונים גרמה לשני לחשוב שזה יכול להיות פיתרון טוב עבורה – לקבל את המימון והביקוש מראש ורק אחר כך לצאת לייצור, תוך מתן מחיר אטרקטיבי לראשונים הקונים את המוצר. פלטפורמת המימון Kickstarter, אמנם מגניבה, אבל לא כזו שמתאימה לאופנה. לכן החלטנו להקים פלטפורמה משלנו, שמדברת אופנה".

Out Of X-1

דבר איתי על השם, Out Of X. מה זה?
"הקונספט הוא לתת למעצבים פלטפורמה בטוחה לעבוד בה, ולהעלות פרוטוטייפים לעיצובים אותם הם רוצים לייצר. כל עיצוב עולה כפרויקט לאתר, לזמן מוגבל. המעצב מפרסם את הפרויקט בקהילה שלו, ונהנה מהשיווק של שאר המעצבים, ושל הצוות שלנו. הקהל רוכש מראש את העיצובים, ורק עיצוב שקיבל מספיק הזמנות מראש עובר לייצור במהדורה מוגבלת וממוספר כאחד מתוך… בדיוק כמו בסדרות אמנות. ומכאן השם – Out Of X.

ובמספרים?
"מעצבים עצמאיים מעלים פריטי אופנה שעיצבו (אביזרי לבוש, אקססוריז וגאדג׳טים אופנתיים) לזמן קבוע מראש (לדוגמא 10 ימים), קובעים כמות מינימום לייצור (לדוגמא- 15 פריטים) ומצמידים תג מחיר אטרקטיבי במיוחד. במידה וההמון אוהב את הפריט והפריט מגיע למינימום הנדרש, הכסף נסלק מהלקוחות והפריט יוצא לייצור".

Out Of X-6

לונדון מחכה לו. רועי להב

למה בכלל צריך את זה?
"בגדי מעצבים הינם מוצר יקר. הסיבה היא שהסיכון הכלכלי שלוקח על עצמו המעצב הוא גדול והוא מגולם במחיר הסופי לצרכן. בנוסף, דרכי ההפצה של המעצב הן מוגבלות ובדרך כלל הדרך לצרכן עוברת ידיים רבות, מה שלא משאיר הרבה למעצבים".

מאיפה הכסף?
"לאחר הוכחת היתכנות בישראל, גייסנו סיבוב Seed של מימון, שאיפשר לנו יכולות לוגיסטיות חדשות, עלינו לאוויר לפני כשבועיים עם האתר המחודש בלונדון, עם המון מעצבים ומוצרים מכל העולם. ולרגל השקת האתר, הלקוחות יהנו ממשלוחים חינם עד הבית, בכל העולם".

Out Of X-4

והקהל?
"שוק המטרה הוא לונדון, שהולכת ותופסת מקום כבירת אופנה מובילה וחדשנית, מדובר בשוק המתפתח בעולם בתחום של קניות אופנה ברשת".

והבית?
"החברה שלנו פועלת מישראל ולונדון. אני גר על קו ישראל-לונדון. בחודשיים האחרונים הקמתי שם מערך הכולל חברי צוות נוספים: מתכנת, מעצבת גרפית ויועצי שיווק".

השורה התחתונה:
האתר שיקי, העיצוב מרשים, הממשק נוח וידידותי. והמטרה: תמיכה במעצבים צעירים, נעלה. לכו על זה.

תנו קפיצה: www.OutOfX.com

 

אופנה, אתר אופנה מגזין אופנה  OUT OF X

 

 

Image of a share button

אין תגובות

השאר תגובה