גאלה רחמילביץ': בשבועות האופנה משתמשים באג'נדת יפה בכל מידה כגימיק שיגרור שיח

0 פורסם על ידי - 08/03/2018 - מגזין אופנה ישראלי

מי שכונתה בתחילת דרכה "העוף המוזר של תעשיית האופנה" והפכה עם שנים של עשייה לאחת הדמויות המשפיעות בעולם האופנה הישראלי, משיקה עכשיו תערוכה שכולה שיר הלל לאופנת פלאס סייז. תפסנו את האושייה לשיחה על שינויים, גימיקים וצביעות

 

גאלה רחמילביץ'. צילום: נעמי ים סוף - 1

״דיווה שטוב לה יסכם את חיי כרגע״. גאלה רחמילביץ'. צילום: נעמי ים סוף

 

מאת נועם שקד – Efifo

גאלה רחמילביץ', שהפכה עם השנים לסמל המהפיכה החברתית נגד שמנופוביה, כבר לא רק העוף המוזר של תעשיית האופנה שלא יודעת איך לעכל אותה ואת מלבושיה. אחרי מספר מיזמים גדולים, רובם התמקדו בקידום אופנה במידות גדולות, כולל הפקת שבועות אופנה מתוקשרים שאיגדו תחת קורת גג אחת מעצבות שלא מסתתרות אחרי ארוחת חסות, היא חדרה אל תוך המיינסטרים.

אך לא זה מה שיעצור אותה ויגרום לה לנוח על זרי הדפנה. לרגל יום האישה הבינלאומי, משיקה רחמילביץ', בשיתוף עם האוצרת אילנה כרמלי, את XLove, תערוכה ששמה בקדמת הבמה את האישה הגדולה, הנוכחת, שלא מתאימה עצמה לאידיאל היופי. במסגרת התערוכה יוצגו 32 יצירות של מעצבים ממגוון תחומים, כשלכולם מסר אחד ברור – הגודל לא קובע ובמקום שמנופוביה ואפליה, הגיע הזמן לאהבה ובגדול!

 

בצילום מתוך תערוכת אקסטרא לאב. האמנית: מימי זיו, העבודה: xlargelips#. צילום: תום זואילי

תערוכת XLOVE. וxlargelips#. עבודה של האמנית מימי זיו. צילום: תום זואילי

 

רגע לפני פתיחת התערוכה, תפסנו את האישה והתופעה לשיחה.

מהי נקודת המפנה שהובילה אותך להבנה שאת צריכה לאהוב עצמך בכל מידה?
"הבנתי שהחיים קצרים מדי בשביל לבזבז כל דקה בהם על חרדה מקילוגרמים. זה היה בסביבות גיל 14-15, אחרי שאיבדתי כמה אנשים קרובים. גיליתי שלמרות מה שהחברה אמרה לי, השומן שלי לא מגדיר אותי ויש בי הרבה מעבר לזה. יש מלחמות חשובות יותר בחיים מאשר המספר על המשקל".

מתי הבנת שאת יכולה לעורר שינוי ולעזור לנערות ונשים צעירות?
"לא הבנתי. פשוט דיברתי וייצגתי את זה. התחלתי לתת לאני מאמינה שלי מקום בסדנאות סטיילינג ופתאום התגובות החלו להגיע. לא קמתי בוקר אחד וקיבלתי החלטה. זה פשוט קרה".

 

"לא. אני מושלמת כמו שאני. אני אישה כל כך אסרטיבית וחזקה שמשיגה כל מה שהיא רוצה בעבודה קשה. כך שאם חלום חיי היה להיות רזה הייתי עושה דיאטה. אני שמנה גאה ובריאה, ומי שזה כואב לו בעין שיסתובב"

 

תערוכת XLOVE. עבודה של עדן סעדון. צילום: תום זואילי

תערוכת XLOVE. עבודה של עדן סעדון. צילום: תום זואילי

 

דוגמניות מלאות שמשתתפות בתצוגות וקמפיינים, לדעתך, חלק ממגמה זמנית שתחלוף או גישה שתתעצם ותתקבע?
"בארץ זה גימיק. 'מובילי האופנה' הבינו שאם הם רוצים חשיפה בתקשורת וברשתות החברתיות, הם 'צריכים' להשתמש בדוגמניות מלאות, אחרת אף אחד לא יתייחס אליהם".

מה ההישג הגדול ביותר שלך עד כה בעולם האופנה?
"שינוי עולם האופנה הישראלי. שבוע האופנה למידות גדולות שיזמתי ובהפקתי לא רק זיכה אותי בתואר 'אחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל' על ידי המגזין היוקרתי "פרובס" ובהכרה בינלאומית מטורפת, הוא גם שינה פה את פני האופנה. פתאום הבינו קצת שיש מקום למגוון של מידות וגדלים. עשרות מעצבים ומותגים הרחיבו את טווח המידות שלהם בזכות זה. פתאום בביוטי סיטי ובשבוע האופנה נתנו לפלאס סייז במה. פתאום במגזינים יש מקום להפקות אופנה עם פלאס סייז. זה לא קרה עד ששבוע אופנה למידות גדולות נתן בראש לכולם".

 

"הבנתי שהחיים קצרים מדי בשביל לבזבז כל דקה בהם על חרדה מקילוגרמים. זה היה בסביבות גיל 14-15, אחרי שאיבדתי כמה אנשים קרובים. גיליתי שלמרות מה שהחברה אמרה לי, השומן שלי לא מגדיר אותי ויש בי הרבה מעבר לזה. יש מלחמות חשובות יותר בחיים מאשר המספר על המשקל"

 

תערוכת XLOVE . עבודה של מאוריציו ואיתמר שגיא. צילום: תום זואילי

תערוכת XLOVE. עבודה של מאוריציו ואיתמר שגיא. צילום: תום זואילי

 

האם את מרגישה סוג של ניצחון עם האג'נדה שבוע האופנה השנה – דוגמניות בכל מיני מידות וגבהים?
"קצת. מחד אני יודעת שזה גימיק. שבועות האופנה הקלאסיים זה מוסד שפושט את הרגל. את אף אחד כבר לא מעניין לראות מה יהיה והשיח הוא לא על הקולקציות, אלא על האנשים הצבעוניים שמגיעים. ראינו את זה בניו יורק, בפריז ובמילאנו. האופנה משעממת. הקולקציות לא מחדשות. כל השיח הוא על מי הגיע ומה לבשו. אני מבינה שיש ניסיון להחיות את שבוע האופנה בארץ, וזה חשוב בעיניי. כי גם כך מדובר פה בתעשיה שנכחדת ויש לנו כישרונות מדהימים. אני פשוט מרגישה שמשתמשים בזה כגימיק שיגרור שיח, כי אחרת זה לא יקרה.

 

גאלה רחמילביץ׳. צילום: פזית עוז

'אחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל'. גאלה רחמילביץ׳. צילום: פזית עוז

בפעם הקודמת, למשל, לאחד המעצבים שהציג הייתה פרזנטורית פלאס סייז שהוא סירב בכל תוקף להעלות למסלול, ופתאום השנה הוא מעלה ולא רק אותה. זה הכי צבוע בעיניי. אבל הוא הבין, כנראה, שבלי זה התצוגה שלו לא תקבל חשיפה. והוא צודק.
אז כרגע זה גימיק. אבל אני עובדת קשה מאוד להילחם בתחנות רוח כדי שזה יהפוך לנורמה. מנגד, זה שדחקתי אותם לפינה ואין להם ברירה והם לא יכולים להתעלם יותר מפלח שוק זה, גם אם הם לא אוהבים פלאס סייז, לתת לזה במה, זה בהחלט ניצחון קטן".

 

תערוכת XLOVE. פצצות סוכר. עבודה של יואב מאיר

תערוכת XLOVE. פצצות סוכר. עבודה של יואב מאיר

 

אם מחר ימציאו שיקוי הרזיה מהיר ופלאי למידת דוגמנית "סטנדרטית", האם את לוקחת אותו?
"לא. אני מושלמת כמו שאני. אני אישה כל כך אסרטיבית וחזקה שמשיגה כל מה שהיא רוצה בעבודה קשה. כך שאם חלום חיי היה להיות רזה הייתי עושה דיאטה. אני שמנה גאה ובריאה, ומי שזה כואב לו בעין שיסתובב".

איך את מגדירה את עצמך בשלוש מילים?
"וואו… 3 מילים? נראה לי דיווה שטוב לה יסכם את חיי כרגע".

 

״פתאום בביוטי סיטי ובשבוע האופנה נתנו לפלאס סייז במה. פתאום במגזינים יש מקום להפקות אופנה עם פלאס סייז. זה לא קרה עד ששבוע אופנה למידות גדולות נתן בראש לכולם״

 

תערוכת XLOVE. עבודה של ירון מינקובסקי. צילום: תום זואילי

תערוכת XLOVE. עבודה של ירון מינקובסקי. צילום: תום זואילי

תערוכת XLOVE. עבודה של טלי שרף חזן טליה. צילום: תום זואילי

תערוכת XLOVE. עבודה של טלי שרף חזן (טליה). צילום: תום זואילי

 

תערוכת XLove – אקסטרה לאב
גלריית חווה – רחוב הנחושת 1, חולון
7.3.18-30.4.18 – הכניסה ללא תשלום

 

נועם שקד, Noam shaked

נועם שקד Noam shaked
האינסטגרם של נועם שקד:  noam.shaked    cokiaje
המייל של נועם שקד: noamshaked50@gmail.com


עורך אופנה Efifo – איתי גורביץ׳ 

המייל של איתי גורביץ': info@guapo-fashion.com

Image of a share button

תגובה אחת

  • […] לירז אסייג  (35), גדלה בבית חרדי בפתח תקווה, זכתה ב-2003 במקום הראשון בתחרות היפה והשמנה, הפכה עם הזמן לדוגמנית פלאס סייז מבוקשת, והעונה משמשת כפרזנטורית של מותג מידות גדולות "טליה". לבית האח הגדול היא נכנסה עם רצון לשנות את התפיסה החברתית, מלווה במסר: "שמנה זו לא קללה ולא בושה". כדי לדייק בהעברת המסר אף שכרה, כחלק מההכנות לקראת ההופעה בתכנית פתיחת העונה, את שירותיה של הסטייליסטית גאלה רחמילביץ'. […]

  • השאר תגובה