משחקי הקמפוס

0 פורסם על ידי - 16/03/2016 - עיצוב

משחקי הקמפוס: סטודנטים בשנקר פיתחו משחקים ואפליקציות מיוחדים לקמפוסים וסביבה אורבנית בסדנה ייחודית

כרית עם מטען לסמארטפון ואפליקציית ספר מטיילים, אפליקציה להתמצאות ברחבי הקמפוס אשר מחברת בין הסטודנטים ומעניקה נקודות קרדיט לקפיטריה, משחק המעודד עליה במדרגות על פני המעלית וגורם לשנקר לנטוע עצים, משחק זיהוי שירים לשליטה ב-Playlist ומשחק קליעת בדלי סיגריות למטרה, כל אלה פותחו ע"י הסטודנטים בשנקר בסדנה ייחודית בשם "משחוק סביבות אורבניות" במסגרת "פסטיבל המרקחה" המשלב בין עיצוב והנדסה.

משחקי הקמפוס-2

צילומים: אחיקם בן יוסף

משחקי הקמפוס-3

3

הסדנה הייחודית שהתקיימה בשנקר עסקה במשחוק (Gamification) סביבות אורבניות. הקונספט של "עיר ממושחקת", שעמד במרכז הסדנה, הוא טרנד חדש שתופס תאוצה בשנים האחרונות כהמשך לתובנות שפותחו בנושא "העיר החכמה". עיר ממושחקת, היא זאת המשתמשת בטכנולוגיה החכמה המוטמעת בה כדי לעודד יצירת קשרים בין אנשים וחיי קהילה ירוקים, ע"י שילובם של אלמנטים משחקיים בתשתיות, במקומות ובסיפורים שהעיר מציעה לתושביה.

ד"ר ורד פנואלי, ראש מרכז המשחקים על שם כדר בשנקר, מסבירה "בסדנת משחוק סביבות אורבניות, מכללת שנקר כולה הפכה להיות לוח המשחק שלנו, בזמן שסטודנטים ומנחים חקרו כיצד פיתוח מערכות משחקיות ומיקומם ברחבי הקמפוס, מעודד תנועה דינמית, חוויתית ואף אינטימית לרגעים, בקרב השוהים במכללה."

במהלך הסדנה הסטודנטים עבדו בקבוצות משולבות של מהנדסים, מעצבים, רעיוניים ומפיקים. במשחקים נעשה שימוש במנוע המשחקים Scirra – Construct 2 המאפשר עיצוב מהיר של פורמטים מוכרים של משחקים.

בין המשחקים והאפליקציות שפותחו:
PP – Pillow Play מדובר בכרית בד אשר מותאמת לרחבי קמפוסים וסביבות אורבניות המאפשרת לייצר קשרים חברתיים ולחלוק חוויות. מי שיושבים על הכרית רואים מי עוד ישב עליה לפניהם, משאירים הודעה באפליקציה ושואבים השראה מהודעות באפליקציה של אלה שקדמו להם. לכרית יש כיס מותאם עם מטען למגוון הסמאטרפונים כאשר מחברים את המטען נפתחת אפליקציית הכרית החכמה עם שלל ההודעות.

משחקי הקמפוס-1

1

מתוך סרטון המוצר של הסטודנטים: ירין כהן, עמית בן חמו, טל בר-אל, ליה כסיף, נויה אהרון, עדן אשריאן, שני ונטורה, משה זהר.
משחוק נוסף נוצר לעידוד שימוש במדרגות בשם Click&Run הוא בעצם גמיפיקישן למעלית. לדברי הסטודנטים במקום לבזבז זמן יקר בהמתנה למעלית, הם ממליצים לעלות במדרגות בניסיון לנצח את המעלית במסגרת משחק תחרותי. בנוסף, על כל כמות מסויימת של חסכון ירוק, הם מציעים ששנקר תתרום עץ לנטיעות.

משחקי הקמפוס-6

6סטודנטים : נועה מלר, שירן אוריאל, לירון שרעבי, מאור חן, אמיר עוז, עידו מדמוני, טל כהן.

פיתוח נוסף הוא אפליקציה בשם Jamming, מדובר באפליקציה שמצד אחד מאפשרת להתמצא ברחבי הקמפוס באמצעות מפה, ובנוסף מייצרת אינטרקצייה ומו"מ עם סטודנטים ממגמות ופקולטות אחרות. ככל שהסטודנט עוזר לאחרים הוא זוכה בנקודות קרדיט לשימוש בקפיטריה. האפליקציה מייצרת קשרים עם סטודנטים אחרים באמצעות האספקה והרכישה של שירותים אחד מהשני.

משחקי הקמפוס-5

סטודנטים: מיכאל גינזבורג, דימה גיריה, עדי גונן, רותם אדריאן, גיל זילכה.

משחוק נוסף בשם AMuse.it במרכזו הרעיון לפיו מי שמזהה את התו הראשון של המוזיקה המושמעת קובע את השיר הבא בפליי ליסט (Playlist) המושמע ברחבי הקמפוס.

משחקי הקמפוס4

סטודנטים: עדי אלוף , נועה פורט, אופק ווסרמן, לב מסטרוב, נויה אהרון, שי גרומט.

משחוק נוסף בשם Basket-Bdal, הופך את המאפרות ברחבי הקמפוס למשחק משעשע. המשחק הופך את כיבוי הסיגריה והשלכת הבדלים למשחק מתגמל על מנת לעודד מצד אחד סביבה נעימה ונקיה יותר ומצד שני מאפשר ספירת סיגריות למעקב ונוחות המעשנים.

הסדנה, בה לקחו חלק סטודנטים ממחלקות העיצוב וההנדסה השונות בשנקר, התקיימה בהנחיית ד״ר ורד פנואלי ראש מרכז המשחקים על שם כדר בשנקר, יאיר אנגל מהמחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר ובנג׳י קוק מעיצוב משחקי מחשב, לימודי חוץ בשנקר במסגרת שבוע המרקחה בהובלתן של אפרת גלבוע, מרצה בכירה במחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה ויונית רושו, ראש התמחות הנדסת WEB במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר.

לאתר הסדנה: http://dev.benjycook.com/merkaha/
שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות
http://www.shenkar.ac.il

Image of a share button

אין תגובות

השאר תגובה