פרינסס, קרן מור, שירה האס

0 פורסם על ידי - 18/03/2015 - קולנוע

פרינסס, קרן מור, שירה האס, אורי פפר, אדר זהר הנץ, טלי שלום עזר

פרינסס-2

משחקים אסורים. אורי פפר ושירה האס. פרינסס. לא לברוח, לא לשכוח, לצרוח

 

ארגז החול הנורא מכל

מאת: אפי אליסי

 

'פרינסס', סרטה של הבימאית טלי שלום עזר, מוציא מארון השלדים של החברה את הפדופיליה, מניח אותה על השולחן ואומר: הנה, עכשיו תקיאו.
אתה נע באי שקט, תחושות של בחילה מלוות ברצון עז לעצום עין. עין שאסור לעצום. פדופיליה, החולי המחריד בסולם הערכיות האנושית, נמצא בכל כך הרבה בתים, בכל כך הרבה שתיקות. סרט המבקש מכולנו לבדוק מה קורה בחדר הסמוך, לא לברוח, לא לשכוח. לצרוח.

'פרינסס', זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2014, מספר את סיפורה של אדר, (שירה האס המצויינת, זוכה פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2014) נערה מתבגרת, החולקת את חייה עם אם (קרן מור) רופאה ובן זוגה (אורי פפר). אל מערכת היחסים המשפחתית החולנית נכנס אלן, (אדר זהר הנץ) דמות דמיונית המשמשת את הבימאית להעצמת החוויה המטלטלת אותה חווה אדר. (השימוש בשמו האמיתי של השחקן המשמש כמראה לחייה אפלים של הגיבורה הוא לא פחות ממבריק). קרן מור מוכיחה שוב יכולות משחק גבוהות בתפקיד האב טיפוס האנטי אמהי, זו העוצמת עיניים וממשיכה להזדיין עם ה'בן זוג שלה', כפי שהיא נוזפת באדר שלה בעוד הוא, המורה (אורי פפר מדוייק ומרשים עד כדי ויטואזיות), עושה בביתה הקטנה מעשים איומים וחולניים.

מדובר בסרט מהחשובים שנוצרו בישראל. אמיץ,  בועט, שבו השקט וצחוק הנעורים צועקים בהד מתכתי קורע נפשות את הזוועה שחווים קורבנות הפדופיליה. המקצועות החופשיים בהם עוסקים הגיבורים שהיו אמורים לשמור על  הילדים והנקיון האסתטי שטלי שלום עזר משתמשת בו, סוג של פיוטיות קולנועית, מעצימים את תחושת החנק אל מול ה'משחקים האסורים'. ארגז החול הנורא מכל.

 

פרינסס-4

משנכנס אדר יוצאת זוועה. שירה האס ואדר זהר הנץ במשחק תפקידים דמיוני. פרינסס

 

פרינסס-6

המציאות חולנית. המשחק משובח. אורי פפר וקרן מור. מטלטל. פרינסס

 

 

פרינסס, קרן מור, שירה האס, אורי פפר, אדר זהר הנץ, טלי שלום עזר

 

 

Image of a share button

אין תגובות

השאר תגובה