לוגו הוא אומנם רק סמל קטן ,אולם הוא הפנים של העסק, ומשדר את כל מה שתרצו על העסק שלכם. בחירת לוגו יכולה להפיל או להרים, עסק ואת המכירות שלו. כיום קיימים בענף האופנה אלפי חנויות, אם בחנות פיזית – ברחוב, ובקניון, ואם באתרי אינטרנט – במכירה אונליין ובאפליקציות, ולוגו הוא הרושם הראשוני של העסק.
לוגו זכיר
לוגו הוא סמל המשקף את הקונספט של העסק, ואת הערכים שלו. לעיצוב לוגו חשיבות רבה, כיוון שהוא חלק בלתי נפרד ממיתוג עיסקי, ונועד כדי להיחרט בתודעה, להישאר בזיכרון ולהעביר את ייחודיותו של הארגון, לכל אדם הרואה אותו. הלוגו הופך את העסק לרציני, ונתפס בעיני הלקוחות כעסק כיציב.
לוגו הוא רכיב גרפי, קל לזיכרון, כיוון שתמונה קלה לזיכרון יותר מאשר מילים. בעזרת הלוגו, ניתן להתוודע לשירות או למוצרים שהחברה מוכרת, להנגיש אותם ללקוחות, וליצור חיבור רגשי בין הלקוח לעסק. לקוחות שיראו לוגו יוקרתי זכיר של חנויות אופנה, יבלטו לעומת המתחרים שלהן.
לוגו משקף את המותג
לוגו לחנויות אופנה, חייב להיות אופנתי, ובעל סטייל עכשווי. עיצוב לוגו לחנויות אופנה או עיצוב לוגו לאפליקציה של החנות, תלוי בקהל היעד. במקרה ומדובר בבגדים לקהל יעד צעיר, עיצוב הלוגו, חייב להיות גם הוא עם אלמנטים עכשוויים ואופנתיים ולתת ביטוי לסגנון של התקופה. אולם, במקרה ומדובר בחנות לחליפות גברים, וקהל היעד הוא מבוגר, עיצוב הלוגו צריך להיות מכובד ואלגנטי. כאשר מדובר באפליקציה, הדבר הראשון שרואים המשתמשים בה, הוא את הלוגו של האפליקציה. לוגו נכון נבנה מתוך מטרה, להעביר את חווית המותג בצורה הפשוטה והרעננה ביותר, ומשקף את האופי הספציפי של המותג.
לוגו מעוצב במדויק
חנויות אופנה זכירות, הן בעלות לוגו חזק, שקל לזהותו מרחוק, באתרי האינטרנט, מעל דפי העיתון ובכל מקום בו לחנויות אלו יש נגיעה. לפני עיצוב הלוגו צריך להקדיש זמן לחשיבה אסטרטגית, ולבחינת יעדי החנות, כדי שיוכל להעביר את המסר אל תודעת הצרכן, ולהישאר שם לאורך זמן. התוצאה היא לוגו מעוצב באופן מדויק, המכוון לקהל יעד נכון, בעל פתרונות עיצוביים, המאפשרים לו להשמיע את קולו הייחודי של המותג.
הטמעת הלוגו
חשוב כי עיצוב הלוגו, ייטמע בכל אלמנט שיווקי של חנויות האופנה: כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, פליירים, חולצות העסק ועוד. הלוגו צריך גם ללוות את נראות העובדים בחנויות האופנה, ולכן רצוי כי יופיע על בגדיהם.
לסכום
לוגו הוא סמל המשקף את הקונספט של העסק, ואת ערכיו. לוגו יוקרתי לחנויות אופנה, חייב להיות אופנתי, עם סגנון מודרני וחדשני, וחשוב שייטמע בכל אלמנט שיווקי של חנויות האופנה. לפני עיצובו, צריך להקדיש זמן לחשיבה אסטרטגית, ולבחינת יעדי החנות, כדי שיוכל להעביר את המסר אל הצרכן.