חיפוש

אופנת בגדי ים – למה היא כל הזמן משתנה

מחליפות שחייה לבגדי ים שלמים ועד לביקיני וטנקיני – אופנת בגדי הים השתנתה לאורך השנים וממשיכה להתפתח ולהשתנות מקיץ לקיץ.

מאיפה הכל התחיל ולמה האופנה ממשיכה להשתנות בתדירות כל כך גבוהה ? אין תשובה אחת חד משמעית אלא שילוב של כמה וכמה סיבות שיוצרות את השינוי המתמשך הזה באופנה.

בכל שנה, כמה חודשים לפני פתיחת עונת הרחצה, אנחנו נכנסות לאתרי הקניות ומתקשרות לחנויות המועדפות עלינו כדי לרכוש את בגד הים המתאים לנו ביותר וכיאה לסטייל העכשווי, לבחור בגד ים נוח אופנתי ויפה שייצג אותנו בכבוד על החוף. אבל למה כל שנה מחדש? למה כל שנה משתנה האופנה ומה המקור של כל השינויים האלו? איפה הכל התחיל, כל זאת בכתבה הבאה.

 

איך הכל התחיל?

בתחילת המאה העשרים נשים היו נכנסות לרחוץ בים או בבריכה עם שמלות מלאות ואפילו עם נעליים, ככל שהזמן התקדם במאה התלבושת השתדרגה. קולקציה שהייתה אופנתית באותה עת הייתה בגדי רחצה בלוק של מלכים (גם לנשים וגם לגברים). לאט לאט החלו להתקצר הגזרות ובגדי הים החלו לחשוף רגליים עד מעל הברך והפסיקו לנעול נעליים לרחצה. ביחד עם שינוי מעמד האישה החלה גם אופנת בכדי הים להשתנות, הגזרות התקצרו והחלה להתפתח אופנה משתנה ודגמים שונים החלו להופיע מסביב לגלובוס.

 

מדוע האופנה משתנה כל הזמן?

יש שלל סיבות ותשובות לשאלה זו, אחת המרכזיות ביניהן היא מכתיבי ומכתיבות אופנה שונים שמחליטים בהתאם לרעיונות שלהם מה ״סטייל״ ומנסים להכניס גזרות שונות שמתאימות למבני גוף שונים וכל הזמן משהו אחר תופס תאוצה. סיבה שניה ומשמעותית לא פחות היא השינוי בתפיסת דימוי הגוף בתעשיית האופנה בעיקר בשנים האחרונות ובהתאם הגיע השינוי בעיצוב. בגדי ים מחמיאים וסקסיים לכל המידות הפכו לחלק בלתי נפרד מכל קולקציה של מעצב או חברה שמכבדת את עצמה, בגדי ים שלמים חזרו לאופנה במלוא העוצמה ויחד איתם גם בגדי ים מחטבים הפכו לבולטים בשוק. עוד סיבה משמעותית לשינויים היא מעמד האישה והזכות של כל אישה להרגיש חופשיה עם הגוף שלה ללא ביקורת מבחוץ. ישנה שאיפה של תעשיית האופנה ושל תעשיית בגדי הים לתמוך בחוזקה הזו שאמורה להיות מובנת מאליה ולכן החיבור לעוצמה נשית הוא חלק בלתי נפרד מקולקציות בגדי ים שמשלבות סוגים ודגמים שונים של בגדי ים המתאימים לכולן.

 

בגד ים וטכנולוגיה

סיבה נוספת לכך שהאופנה משתנה בתדירות כל כך גבוהה היא השילוב של טכנולוגיות מתקדמות בעיצוב בגדי הים. בגד ים צריך להתמודד עם דברים שבגדים אחרים לא יתמודדו איתם – שחיקה רבה, הצורך לייבוש מהיר ויציבות ביחד עם מראה הורס שלא מתבלה במהירות. הטכנולוגיה מתפתחת מאוד עם הזמן ולכן דגמי בגדי ים מבד מתנדף, עם רפידות פנימיות וגזרות מתיחה שונות הם דברים שמשדרגים את הקולקציות בכל שנה שעוברת. מומלץ לקנות בגד ים שמתאים לכן! כזה שיהיה מבד איכותי והכי חשוב יגרום לכן להרגיש נוח וטוב!

 

דוגמנית

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »