חיפוש

איך בוחרים אוכל לגורי כלבים?

אין הרבה דברים חמודים יותר מגור כלבים קטן ומתוק. בני האדם והכלבים מנהלים מערכת יחסים מיוחדת כבר אלפי שנים, ואין ספק שיש לנו חולשה ליצורים המדהימים הללו. גורי כלבים הם יצורים חברותיים שאוהבים לשחק ולהשתעשע, ולכן חשוב שהם יהיו בקרבת בני המשפחה שלהם.

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לספק לגור כלבים הוא מזון איכותי שמתאים לו. כמו בני האדם, גם גורי כלבים זקוקים לאוכל מזין ובריא על מנת להתפתח בצורה טובה, ולשמור על הבריאות שלהם. איך עושים את זה? הכנו כאן מדריך פשוט בדיוק בשבילכם.

 

מה האוכל המומלץ לגורים מגיל חודש?

קודם כל חשוב לדעת שעד גיל חודש גורי הכלבים צריכים לקבל בעיקר חלב אם. יש תחליפים גם לחלב אם, אך מומלץ מאוד שלא להפריד את הגור מאמו בשלב כל כך קריטי וראשוני. בגיל חודש גורי הכלבים מתחילים להיגמל ועוברים אט אט לאכול מזון מוצק, ממש כמו התינוקות של בני האדם.

בשלב הזה הם צריכים לקבל הרבה מאוד קלוריות, כדי לגדול ולבנות את הגוף שלהם כמו שצריך. כדאי לשים לב שהמזון שאתם רוכשים עבורם מכיל הרבה חלבון ושומן, ועשיר בוויטמינים. אם אתם תושבי המרכז תוכלו לבקר בחנות שנמצאת במגדל ספיר –  מגדל ספיר חנות חיות פט בסט.

מזון לגורים

גודל, גזע, ומצב בריאותי

חשוב לדעת שלשלושת הפרמטרים הללו: גודל הכלב, גזע הכלב, והמצב הבריאותי שלו יש השלכות חשובות מאוד וצריך להתחשב בהן בזמן בחירת המזון. בטח תוכלו לשים לב שיש מזון שמיועד לכלבים קטנים, ומזון שמיועד לכלבים גדולים. חשוב מאוד לספק לכלב שלכם את המזון שמתאים לו על מנת שהוא יוכל להתפתח בצורה נכונה ובריאה.

אוכל לגורים בריאים חייב להתאים לגזע הכלב ולגודלו. אם הכלב שלכם סובל חלילה מבעיה בריאותית והמצב שלו מורכב יש להתייעץ עם וטרינר שיסייע לכם לבנות לו תפריט מיוחד.

 

למה כדאי לשים לב כאשר בוחרים מזון לכלבים?

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק בזמן בחירה של מזון לכלבים הוא האותיות הקטנות. כן, ממש כמו שאנחנו קונים מוצר מזון חדש הביתה ועוברים על הרכיבים בקפידה, כך צריך להתנהל גם עם מזון לכלבים. קודם כל כדאי לדעת שרשימת הרכיבים מסודרת על פי כמות הרכיב במוצר, כך שהרכיב שמופיע במקום הראשון הוא זה שנמצא בכמות הגדולה ביותר במוצר עצמו.

לכן צריך לעבור בקפידה על רשימת הרכיבים, ולראות מהם הרכיבים העיקריים והמשמעותיים במזון, אלו צריכים להיות חלבונים. מוצר שהרכיב הראשון בו הוא קמח או דגן אחר, הוא לא מוצר איכותי.

 

סיכום

גורי כלבים נמצאים בשלב קריטי מאוד להתפתחות שלהם, בדיוק כמו ילדים קטנים. בשלב הזה חשוב עוד יותר להקפיד על תזונה נכונה ולדאוג שאתם נותנים להם אוכל שמתאים לגודל ולגיל שלהם, וכמובן אוכל איכותי עם רכיבים משובחים.

מזון לגורים

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »