חיפוש

איך הפכו נעלי ג'ורדן להיות מהמבוקשות בעולם

נעלי גורדן הקרויות על שמו של שחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן, כנראה נחשבות לנעליים הכי מבוקשות בעולם הספורט, או בעולם בכלל. אז אם אתם אוהבים נעלי סניקרס ואתם רוצים לדעת על מה כל המהומה ומאיפה הכל התחיל, הכתבה הבאה היא בשבילכם.

 

רקע היסטורי

לפי הרבה מאוד שנים, מייקל ג'ורדן עוד היה בחור צעיר ואלמוני, שרק סיים את לימודי האוניברסטאיים באוניברסיטה בצפון קרוליינה שבארצות הברית, והחליט שהוא חותם בקבוצת כדורסל קטנה בשיקגו. מהר מאוד ג'ורדן פילס את דרכו למעלה ובשל האיכות המקצועית שלו הוא הפך להיות כוכב בקבוצה והחל לשחק עבור קבוצת שיקגו בולס.

לאחר תקופה שבה מייקל כיכב גם בשיקגו בולס, כל מיני מותגי ספורט פנו אליו בבקשה שיחתום על מוצרי ספורט שונים, ילבש את בגדיהם ויהיה הפרזנטור שלהם. אחת החברות שפנתה למייקל הייתה חברת אדידס, ומייקל שהסכים להצטרף למותג, ביקש לעשות שיתוף פעולה ולקדם את נעלי הכדורסל. חברת אדידס סירבה לקדם נעלי כדורסל, ובמהלך חכם, חברת נייקי זיהתה את הפוטציאל ופנתה למייקל. למרות שמייקל כמעט וסירב להיפגש עם נייק, לאחר שאמו שיכנעה אותו, הוא נפגש איתם, הם קיבלו את הצעתו לקידום נעלי הכדורסל – וכל השאר היסטוריה.

נייקי יצרו קו נעלי כדורסל חדש שהיה ייחודי למייקל ג'ורדן, והוא קיבל בשנה הראשונה של העסקה מולם סכום של 500 אלף דולר, שנחשב בזמנו לסכום הגבוה ביותר שקיבל שחקן צעיר וחדש יחסית בתחום של עולם הכדורסל. אחד המעצבים שגויסו לטובת הפרוייקט היה פיטר סי מור, ששירט את לוגו המותג על מפית נייר. הלוגו התבסס על המאפיין הבולט של ג'ורדן שממש היה עף באוויר בזמן שהיה משחק, יחד עם ציור של כדור כדורסל עם כנפיים, וכך נוצר לו הדגם הראשון של נעלי אייר ג'ורדן שנמכרות בכמויות עד היום.

 

איך מייקל ג'ורדן הצליח לפרוץ את מחסומי הנוקשות של ה NBA?

בתחילתן של שנות ה-80, ה-NBA הציבו כללים נוקשים בכל הנוגע לאיזה סוגי נעליים מותר לנעול במשחק. השחקנים היו חייבים לנעול נעלי ספורט לבנות, והמחשבה על נעלי ספורט אדומות ושחורות כמו האייר ג'ורדן – לא באו בחשבון.

כתוצאה מהאיסור הזה, התחיל סיפור הייצור של אחת הנעליים הכי מבוקשות בעולם. נייקי שייצרה עבור מייקל את נעלי האייר ג'ורדן שהיו בצע שחור ואדום, דרשה ממנו לעלות למגרש עם הנעליים, על אף שה-NBA קנסו אותו ב5000 דולר בכל פעם שעלה איתן. כמובן שחברת נייקי שילמה את כל הקנסות והרוויחה מכך מיתוג עולמי שמשתלם לה עד היום.

בשנת 1985 חברת נייקי מכרה את נעלי האייר ג'ורדן בשווי כולל של 70 מיליון דולר. מייקל ג'ורדן היה השחקן הכי חם ומוכר בעולם הכדורסל, וכל הילדים והנערים רצו לקנות נעליים בדיוק כמו שלו.

 

לסיכום

מאז שנות ה-80 ועד היום, סיפור ההצלחה של נעלי הג'ורדן הן סיפור מסחרר. הנעליים האלה תמיד נשארות רלוונטיות, מדליקות וכיום אפשר למצוא אותן במגוון צבעים וגדלים.

זוג נעליים

 

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »