חיפוש

איך לעצב חנות בצורה אופנתית וממירה

כאשר מעצבים חנות, המטרה היא להכניס אליה לקוחות, ולכן יש לבצע את העיצוב בצורה אופנתית ומיוחדת. המאמר יפרט כיצד לעצב חנות.

 

מה צריך כדי לעצב חנות מבחינה חוקית?

על מנת לקבל היתר על רכישת חנות חדשה מקבלן יש להגיש לרשויות טופס 4 המוכיח שהחנות נושאת חיבור לתשתיות של חשמל, טלפון ומים ועומדת בסטנדרט בטיחותי. גם לעיצוב החנות נדרש אישור של אדריכל בין אם מדובר על שינוי שלט ובין אם פותחים חלון. האדריכל מגיש את התוכנית לוועדת הבינוי המקומי על מנת לקבל את ההיתרים הנדרשים. לפיכך, חשוב לבחור באדריכל מנוסה שמכיר את ההיבטים השונים של עיצוב החוץ והפנים של חנויות. בעלי חנויות מבצעים לעיתים קרובות שינויים בחזית החנות כדי להתחדש ולגרום ללקוחות להיכנס ועורכים שינויים פנימיים הכוללים הרחבות, שבירת קירות וכד'. כאשר אדריכל מקצועי נכנס לתמונה יותר קל לבצע את השינויים ולקבל על כך את האישורים הנדרשים.

 

כמה עולה לעצב חנות?

עלות עיצוב חנויות נקבעת בהתאם לשינויים אותם מבצעים בחנות לצורך העיצוב ובהתאם לקבלן המבצע את השינויים. רק התוכניות אותן מגיש האדריכל לעירייה יעלו לכם בין 15-30 אלף ש"ח ויכללו את ההתאמות של מהנדס העירייה. ביחד עם זאת, השינויים יביאו לרווחים עתידיים גם אם תבצעו המרה של החנות בצורה קיצונית. ככל שהשינויים יהיו יותר יעילים וממותגים, כך התוצאות יהיו מוצלחות יותר.

 

כיצד להפוך את החנות ליעילה?

היעילות בעיצוב החנות צריכה לבוא לידי ביטוי בנוחות. כלומר, הלקוחות צריכים להרגיש נוח כאשר הם נכנסים לחנות בין אם מדובר על מקומות אחסון הסחורה, מיקום הקופות ובין אם מדובר על מעברים וגישה נוחה למוצרים הנמכרים. החנות צריכה לספק ללקוחות כמה שיותר מוצרים שיוצגו בפניהם באופן שיוכלו לעבור ולהבחין בהם בקלות ובמהירות. ביחד עם זאת, לא צריך להעמיס גירויים לעין על מנת שתתאפשר גם נוחות ויזואלית. כאשר החנות עמוסה מאבדים ענין מהר מאוד וחשים בלבול.

 

כיצד למתג את החנות?

השקעה בשיווק נכון תאפשר לבעל החנות למתג אותה ולגרום לחנות להפוך למוכרת ובעלת מוניטין במידה ויפעל בצורה נכונה. למשל פרסום ברשתות החברתיות, הצעות על מבצעים, דפי נחיתה באינטרנט, הקמת אתר אינטרנטי לחנות, שירות לקוחות מהיר וזמין ויצירת אסוציאציות שונות שיקשרו את הלקוחות עם החנות. למשל, חנות אקסקלוסיבית המעוצבת בצורה מינימלית יכולה למתג את החנות כחנות בוטיק איכותית. לפיכך, מיתוג החנות הוא עניין שיווקי ועיצובי כאחד. ככל שהחנות תהיה מעוצבת בצורה נקיה ולא עמוסה, פשוטה מבחינת הוויזואליות שלה לעין, אופנתית וחדשנית מבחינת הריהוט, המדפים, המעברים, החלל ומבחינה חיצונית (חלון ראווה, שילוט וחזית החנות), כך יהיה ללקוחות יותר קל להתמצות בה, להכיר אותה, ליהנות ממנה ולרכוש מוצרים. לסיכום, החנות צריכה לספר סיפור ייחודי ומעניין כדי שהלקוחות יבקרו בה.

 

 

בית קפה

אולי תאהבו גם את

אבן אוניקס
אבן אוניקס

אין הרבה אבנים מלכותיות ואציליות כמו אבן האוניקס. האבן השחורה והבוהקת משמשת לעיצוב יוקרתי ומלכותי עוד מימי קדם, וכיום נפוצה במיוחד עבור משטחי עבודה ומטבחים

קראו עוד »