חיפוש

איך לצבוע חדר ילדים בצורה אופנתית

צביעת חדר ילדים צריכה להיות מותאמת לאופי ולגיל הילד ואינה תלויה בהכרח בצביעת הבית כולו.

איך צובעים חדר ילדים בצורה אופנתית המותאמת להם? על כך במאמר הבא.

 

באילו צבעים צובעים חדר ילדים?

צבע לחדר ילדים אינו חייב להיות דומה לסגנון עיצוב הבית, אלא להיפך, להיות מותאם לילדים מבחינת גיל ואופי. כשמדובר על ילדים צעירים לא משנה הצבע בו בוחרים העיקר שיהיה צבע רחיץ מכיוון שילדים נוהגים להכתים את הקירות. כשמשתמשים בצבע רחיץ ניקוי הקירות מהיר ויעיל באמצעות מטלית לחה ואין צורך לצבוע את החדר לעיתים קרובות. בחירת הצבעים צריכה להיות אופטימלית. לא תמיד הילדים יודעים מה הם רוצים במיוחד כשמדובר על ילדים רכים. ככל שנצבע בצבעים זורמים, עדינים ונעימים יותר, כך הילדים יישארו רגועים יותר. לדוגמה, צבעי פסטל עם שילוב של טפטים יכולים להיות בחירה מצוינת. היכולת לעצב את החדר בשיטות צביעה שונות תעניק לחלל מראה ייחודי ויפה.

 

אלו שיטות קיימות לצביעת חדר ילדים?

שיטת הצביעה גם היא צריכה להתאים לגיל ולאופי. למשל, שיטת שליכט צבעוני על קיר אחד בחדר תעניק טקסטורה ייחודית שתגרום לחלל להיראות גדול יותר. שיטת צביעה באמצעות רולר תגרום לחלל החדר להיות מואר יותר. בחירה של שני צבעים תגוון את המראה בין אם בוחרים בשיטה זו ובין אם בוחרים בצביעה עם מברשת או ספוג. שיטה נוספת היא צביעה אחידה וציור קיר על אחד מקירות החדר של דמויות מצוירות כמו במבי או בת הים לילדים צעירים. אצל הבוגרים יותר ניתן לעצב את אחד הקירות באמצעות שבלונות על פי בחירת הנער או הנערה.

 

הצבעים המתאימים ביותר

בעבר וגם כיום בלא מעט בתים ישנה חלוקת צבעים לפי מגדר, כאשר ורוד מתאים לבנות וכחול לבנים. משפחות רבות שינו את החשיבה והבחירה שלהם היא בצבעים ניטראליים המתאימים לשני המגדרים. הצבעים הללו בדרך כלל יהיו צבעי פסטל כמו: אדום, כתום, חום וירוק. ידוע שהצבעים בחדר משפיעים על ההתנהגות ומצב רוחו של הילד. ילד בחדר צבעוני מדי יהיה יותר סוער מילד שחדרו צבוע בצבע כחול בהיר, ירקרק או אדמדם. הצבעים הטבעיים הבהירים יחברו את הילדים לטבע וישפרו את מצב רוחם. ביחד עם זאת, שילוב של מדבקות קיר, טפטים עם טקסטורות עדינות או ציור קיר על אחד הקירות יוסיפו לחדר אופנתיות וחדשנות.

 

עשה ואל תעשה בצביעת החדר

  1. מומלץ להשתמש בצבעים רחיצים שאינם רעילים
  2. שלבו את הצבעים על פי עיצוב החדר והריהוט
  3. אל תצבעו את החדר בזמן הלימודים
  4. הפעילו את הילד בזמן הצביעה
  5. שתפו את הנער או הנערה בבחירת הצבעים ותכננו ביחד איתם את שיטת הצביעה הרצויה
  6. אפשרו לילד הצעיר לבחור את ציור הקיר החביב עליו במידה והחלטתם על שיטה זו.

 

שיפוצניק

אולי תאהבו גם את

אבן אוניקס
אבן אוניקס

אין הרבה אבנים מלכותיות ואציליות כמו אבן האוניקס. האבן השחורה והבוהקת משמשת לעיצוב יוקרתי ומלכותי עוד מימי קדם, וכיום נפוצה במיוחד עבור משטחי עבודה ומטבחים

קראו עוד »