חיפוש

אילו סירים מתאימים לבישול על אינדוקציה

במטבחים רבים עברו משימוש בכיריים חשמליות או כיריים הפועלות על גז, לשימוש בכיריים מסוג אינדוקציה. מעבר זה טומן בחובו יתרונות רבים, אולם הוא דורש מספר התאמות, כפי שיבואר בהמשך. 

 

כמה מילים על כיריים אינדוקציה

כיריים אינדוקציה פועלות על פי עקרונות חשמליים ופיזיקליים אשר נתגלו כבר בראשית המאה ה-19, אולם רק בעשורים האחרונים הן הפכו לנחלת הכלל ונכנסו למטבחים רבים. הכיריים מבשלות את האוכל באמצעות סיב מתכתי המזרים דרכו זרם חשמלי, כך שנוצרים שדות מגנטיים נשלטים בין משטח החימום לבין הסיר המונח עליו. בדרך זו החימום אינו נעשה על ידי אש או גופי חימום חשמליים, אלא על ידי זרם ישיר, כך שהשליטה בו היא מוחלטת, וניתן לשנות את הטמפרטורה בצורה מיידית.

בישול אינדוקציה

היתרונות שבכיריים אינדוקציה

אנשים רבים בוחרים להחליף את הכיריים הקיימות ברשותם לכיריים אינדוקציה מסיבות רבות, כאשר המרכזיות שבהן הינן:

 

שליטה

כיריים אינדוקציה מחממות ומבשלות באמצעות שדה מגנטי, כך שהשליטה בחום ובטמפרטורה היא מוחלטת, וניתן להעלות את החום במהירות רבה או לכבותו במהירות. בנוסף, ניתן להגיע לדרגות חום גבוהות יותר בכיריים מסוג אינדוקציה משניתן להשיג בכיריים חשמליות או מבוססות גז.

 

בטיחות

כיריים אינדוקציה מחממות אך ורק את החלק הנמצא תחת הסיר, כך שיתר המשטח אינו מתחמם כלל. בנוסף, קירור הכיריים נעשה במהירות עקב טכנולוגיית החימום בה הוא פועל, כך שהסיכויים להכוות הינם אפסיים. נקודה זו משמעותית במיוחד בבתים בהם ישנם ילדים קטנים המסתובבים במטבח ועשויים להיפגע.

 

ניקיון

משטח הכיריים מצופה בזכוכית עבה וחלקה, כך שהניקוי הינו פשוט מהיר וקל. כל שיש לעשות הוא להעביר מטלית לחה והמשטח נקי. אחת לכמה חודשים מומלץ לנקות את המשטח באמצעות חומר מיוחד, אולם גם ניקוי זה הינו פשוט ומהיר.

בישול אינדוקציה

חסכון

כיריים אינדוקציה נחשבות לחסכוניות בחשמל, כך שגם בהיבט הכלכלי הן מחזיקות ביתרון על פני מקבילותיהן.

 

עיצוב

כיריים אינדוקציה מכוסות בשכבת זכוכית מבהיקה, והן יהיו על פי רוב בעלות עיצוב חדשני ויפה. העיצוב האלגנטי שלהן מאפשר לשלב אותן בתוך משטחי המטבח בצורה אסתטית, וניתן לרכוש אותן במגוון צבעים וגוונים בהתאמה לעיצוב המטבח.

 

אילו סירים מתאימים לאינדוקציה

כפי שציינו, האינדוקציה פועלת באמצעות יצירת שדה מגנטי בין הסליל לבין הסיר הנמצא על משטח החימום. מסיבה זו בעת החימום מתחמם השטח שתחת הסיר בלבד. הבנה זו מסבירה מדוע סירים מסוימים מתאימים לשימוש בכיריים אינדוקציה, ומדוע סירים אחרים אינם מתאימים – סירים העשויים מחומרים כמו ברזל יצוק, נירוסטה, פלדה וכדו' עשויים להתאים לכיריים אינדוקציה, ואילו סירים העשויים מחומרים כמו אלומיניום, זכוכית, נחושת וכדו' אינם מתאימים לבישול באינדוקציה.

שימו לב שבתחתית הסירים מוטבעים פרטי הסיר והתאימות שלו לבישולים שונים. הדרך הטובה ביותר לדעת האם הסיר שלכם מתאים לבישול באינדוקציה היא באמצעות הפיכתו וחיפוש הטבעה האומרת "Induction".

בישול אינדוקציה

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »