חיפוש

בנייה ירוקה – למה זה הפך להיות באופנה

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר המבנים שהוקמו בהתאם לכללי הבנייה הירוקה. עובדה מסקרנת זו הובילה אותנו לבדוק את הנושא באופן נרחב, כדי שנוכל להבין למה בנייה זו הפכה לאופנתית. נזמין אתכם להישאר כאן, כדי שתוכלו לגלות את התשובה שנגלתה לעינינו. 

 

בנייה ירוקה – ההגדרה

פסקה זו פונה למי מכם ששמעו על הבנייה הירוקה, אך לא ידעו מה טיבה. נסביר שמדובר בשיטת בנייה חדשה יחסית שנקראת גם "בנייה בת – קיימא". ניתן לבנות באופן זה בתים פרטיים, בנייני מגורים, בנייני משרדים ועוד. שיטת הבנייה הירוקה מיושמת משלבים ראשוניים של תכנון המבנה והיא נוכחת גם לאחר האכלוס. הבנייה הירוקה מתבצעת תוך שימוש בחומרים שנחשבים ידידותיים לסביבה ומטרתה ליצור סביבה נעימה ובריאה, תוך ניסיון למנוע את הפגיעה במשאבים טבעיים.

בנייה ירוקה

סיבה מספר 1: טרנד שמירה על הסביבה

אי אפשר לעסוק בבנייה ירוקה מבלי לכתוב מילה או שתיים על השם השני שלה – שמירה על כדור הארץ. שכן, זו נעשית תוך מתן תשומת לב למרכיבים הבאים:

  • שימוש בחומרי גלם ששומרים על הסביבה
  • צמצום זיהום האוויר במהלך עבודות הבנייה
  • תהליכי עבודה יעילים
  • צמצום צריכת המים לצורכי בנייה במהלך העבודה
  • תכנון חכם של המבנה (יפורט בהרחבה בפסקה הבאה)

קיבלנו את המידע הזה במהלך שיחת ייעוץ אקוסטי לבנייה ירוקה שנערכה טרם כתיבת המדריך. זו גרמה לנו להבין שמדובר בסיבה המרכזית שהפכה את הבנייה הירוקה לאופנתית.

 

סיבה מספר 2: משתלם מבחינה כלכלית

מסתבר שבנייה ירוקה יכולה לחסוך הרבה כסף. הדבר בא לידי ביטוי באמצעות תכנון חכם של המבנה. שכן, זה מבטיח מינימום שימוש בחשמל לטובת חימום או קירור של הבית. בנוסף לכך, הבנייה נעשית תוך מתן תשומת לב לשימוש מירבי בתאורה טבעית, כך שדיירי המבנה לא יצטרכו לצרוך חשמל לתאורה במהלך שעות היום.

 

סיבה מספר 3 –זמן הקמה קצר (ביחס לבנייה רגילה)

סיום פרויקטים של מבנים שהוקמו תוך שימוש בבנייה ירוקה התגלה כנמוך ביחס לבנייה "רגילה". שכן, דירה שנבנית באופן "ירוק" מאפשרת לקבלנים להגיע להספק גבוה במיוחד. מומחים ציינו בפנינו שמדובר לעיתים בחיסכון שמגיע עד ל – 50% מזמן הבנייה.

 

סיבה מספר 4: בטיחות ונוחות

מבנים שהוקמו תוך שימוש בעקרונות הבנייה הירוקה נחשבים למוגנים יותר, לעומת המבנים הרגילים. שכן, בנייה ירוקה מאפשרת הגנה מיטבית מפני רעידות אדמה. אם לא די בכך, זו מבוססת על בידוד אקוסטי מתקדם, כך שהיא מגנה על דיירי המבנה מפני רעשים חיצוניים שנשמעים בקרבת מקום.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים על בנייה הירוקה. בשלב זה אתם יודעים שאין מדובר בטרנד אופנתי חולף, אלא באופנה שצפויה להישאר כאן לאורך שנים רבות, כדי שנוכל כולנו לחיות כאן בסביבה ירוקה ומיטבית.

בנייה ירוקה

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »