חיפוש

דרכים להעסיק את הילד בחופשה 

אחת המטלות הקשות ביותר עבור הורים, בעיקר לילדים קטנים אבל לא רק, בגיל צעיר, היא המטלה של העסקת הילדים בחופשה, זוהי למעשה מטלה שאנחנו לא מוכנים אליה. אם בחיי היום יום ההורה המצוי מתורגל בתפעול מערך הילדים בעזרת חוגים, שיגרה שעורי בית ועוד, במהלך החופשה הסטטוס קוו נשבר.

הילדים נמצאים ימים שלמים בבית, צריך להעסיק אותם ולדעת להתמודד איתם בשעות שלרוב לא נמצאים עם הילדים מכיוון שכול אחד נמצא במסגרת שלו, כולל ההורים שבעבודה. מכאן עולה צורך אצל רבים למצא פתרונות מגוונים עבור הילדים כיצד לתפעל אותם במהלך החופש.

 

מהן האפשרויות?

האפשרויות להעסקת ילדים בחופש מתחלקות לארבע קטגוריות עיקריות. לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה, בקטע הבא נסקור את האפשרויות הללו וכיצד הן תורמות לנו בשאלה איך להעסיק את הילדים בחופשה. כמובן שאין דרך אחת נכונה ושום דרך לא תוכל לתת פתרון מלא לתקופה ארוכה של חופש, לכן יש צורך לשלב ביניהם, כל אחד על פי יכולתו והבנתו.

 

חופשה משפחתית

חופשה משפחתית כשמה כן היא, יוצאים כל המשפחה למספר ימים מחוץ לבית, בין אם זה ליעד בארץ או בחול, בית מלון או קמפינג, הרעיון הוא שהייה משותפת מחוץ לבית. היתרונות הן ברורים, פעילות חווייתית, יציאה משיגרה, לרוב מלווה בפעילות אטרקציות. החסרונות, עלות גבוהה, כך שלא ניתן לעשות אותה לאורך זמן רב. בנוסף גם בחופשה משפחתית ישנם רגעים מתים בהם צריך להעסיק את הילדים.

חופשה משפחתית 

שיפור יכולות למידה

חופשה ארוכה היא תקופה שבה הילדים יוצאים מהמסגרות הלימודיות שלהם, וגם עבור ילדי גן זוהי מסגרת לימודית, לכן פתרון של הכנת דפי עבודה לילדים אשר יתנו להם את האפשרות להמשיך ולשמור על רצף לימודי גם אם במידה מוגבלת, עדיין יעשו את העבודה. היתרונות כאן הם שמירה על רצף לימודי, פעילות בעלת ערך מחשבתי, זמינה וזולה החיסרון הוא בעובדה שככל הנראה שיתוף הפעולה עם הרעיון לא יזכה לאהדה בקרב הילדים, בוודאי הבוגרים שבהם.

 

יצירתיות

החופשה מביאה איתה ימים ארוכים של ישיבה חסרת מעש בבית, לכן דפי עבודה לילדים אשר ישלבו יצירתיות ופיוח מחשבה יצירתית בקרב ילדים הם פתרון מצוין ונוח, בשונה מדפי העבודה הלימודיים, כאן אפשר להשתחרר ולתת לכל אחד את הדברים שהוא אוהב, צביעה, משחקי חשיבה, תשבצים ועוד, כל ילד לפי יכולתו ולפי תחומי העניין שלו.

יצירתיות 

לסיכום

חופשה היא רעיון טוב ביסודו, אולם לילדים רבים חופשה ארוכה מייצרת יציאה מאיזון ומשגרת החיים, לכן לצד ההנאות והבילויים שהם חשובים מאד לשבירת השיגרה ויצירת חוויות, דפי עבודה לילדים הם כלי מצויין לשמר שיגרת יום גם שאין באמת כזאת, ובנוסף זהו כלי מגוון היכול לתת פתרונות מכיוונים שונים לצרכים מרובים.

דרכים להעסיק את הילד בחופשה 

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »