חיפוש

האם סנדלים מומלצים כנעלי צעד ראשון?

בואו נתחיל מהסוף – נעליים לא איכותיות אינן מומלצות בתור נעלי צעד ראשון. בפועל, הדרישות לסנדלי\נעלי צעד ראשון הן שונות לחלוטין מהדרישות של נעליים מסוגים אחרים. נעלי צעד 1, כשמם כן הם, משמשים עבור הצעדים הראשונים של הילד. ככאלו, צריך לבחור אותם בקפידה.

איזה כיף, הילד שלכם מתחיל את צעדיו הראשונים! כעת, רק נותר לכם לשקול אם לרכוש נעלי צעד ראשון או שמא אתם מוותרים על העניין. 2 הגישות הן: 1) לרכוש נעלי צעד ראשון כדי לתמוך ביציבה של הילד. 2) לא לקנות סנדלי צעד ראשון, כדי לאפשר לילד ללכת בצורה טבעית ככל הניתן. אם בחרתם לרכוש את הנעליים, אלו הגורמים שצריך לקחת בחשבון:

  • סוג הסוליה: צריכה להיות שטוחה.
  • גמישות הסוליה: צריך שתהיה גמישה, אבל לא יותר מדי.
  • המדרס של הנעל: נדרש מדרס ישר ככל הניתן (ללא הגבהות או שקעים).
  • חספוס הסוליה: סוליה מחוספסת מונעת נפילה.
  • סוג הריפוד הפנימי: כדאי שיהיה נעים ותומך.
  • עקב הנעל: מינימלי עם עדיפות לנעל נטולת עקב.

 

עד כמה סנדלים מתאימים כנעלי צעד 1?

אם אתם רוכשים סנדלים אשר עונים על כל הקריטריונים שציינו כאן למעלה, אין שום בעיה איתם והם לגמרי בטיחותיים ובריאים להתפתחות הילד. יתרה מכך, סנדלים, לא רק שהם מתאימים כנעלי צעד 1, הם גם מגיעים מעוצבים בכל מיני דוגמאות שונות. למשל, אפשר לקנות נעלי צעד 1 בעיצוב של סנדלי נשים או גברים.

בסופו של יום, זה לא כל כך עניין של נעליים או סנדלים, אלא פשוט עניין של עמידה בקריטריונים של נעלי צעדים ראשונים. אם מקפידים לענות על הקריטריונים האלו בעת הרכישה של הנעליים, הילד יוכל להנות מהליכה בטוחה וללא החלקות או חלילה פגיעה בהתפתחותו.

האם סנדלים מומלצים כנעלי צעד ראשון?

האם בכלל צריך סנדלי צעד ראשון?

התשובה הקצרה היא: כן ולא. לא חובה לרכוש נעליים מהסוג הזה, אבל הרכישה בהחלט מומלצת מאוד. גישה אחת אומרת שצריך לאפשר לילדים ללכת יחפים כמה שיותר, בעוד שגישה שנייה גורסת כי צריך לספק תמיכה לכפות הרגליים ולגוף של הילד.

בסופו של דבר, התשובה האמיתית היא בין "כן" לבין "לא". משמע, מצד אחד, מומלץ מאוד לאפשר לילד להתהלך יחף כמה שיותר. מצד שני, ישנם אזורים שונים שבהם הילד לא יכול להתהלך יחף עקב חשש לפציעות. לכן, כדאי לרכוש את הנעליים, ומקסימום, הם יישבו בארון מעת לעת.

 

לסיכום, אילו נעליים או סנדלים כדאי לרכוש?

לסיכומו של דבר, בין אם מחליטים לרכוש סנדלי סולטווטר (סולט ווטר) או נעליים בייצור מסוג אחר, הכי חשוב לייצר לילד את התמיכה הנדרשת לו. כתוצאה מהתאמת הנעליים הנכונות, לא רק ההליכה של הילד תשתפר, אלא גם היציבה הכללית שלו ושיווי המשקל שלו.

אם אינכם בטוחים מה לרכוש ובכמה כסף, ההמלצה היא לדבר עם זוג הורים שכבר היו בסיטואציה הזאת לפניכם. רוב הסיכויים שתוכלו לקבל עזרה מכל הורה שישמח לשתף את ניסיונו. אם זה לא מסתדר, אפשר תמיד לקבל ייעוץ מחנות הנעליים.

האם סנדלים מומלצים כנעלי צעד ראשון?

אולי תאהבו גם את