חיפוש

האם פורץ מנעולים זה מקצוע שיצא מהאופנה?

פריצת מנעולים, הנעשית על ידי פורץ מנעולים, נשמעת לרובנו כמו מקצוע שיצא מהאופנה, מקצוע שאולי כבר אין בו צורך יותר.

הצירוף "פורץ מנעולים" עשוי להעלות במוחנו אסוציאציה זהה לזו שמעלה במוחנו המילה "סנדלר", שהרי כמעט ואין סנדלרים יותר.

עם זאת, הדבר לא מדויק. קיימות מגוון רחב של פריצות אותן מבצעים פורצי המנעולים.

במאמר זה, נסקור את 4 סוגי הפריצות הנפוצים ביותר, ואת השינויים שעברו עליהם לאורך השנים ואת ההשפעה שלהם על פורצי המנעולים.

 

פריצת דלתות כניסה

פריצת דלתות כניסה היא עיקר העיסוק של פורצי מנעולים בימים אלה. בין אם מדובר בדלתות כניסה של בתים, של מבנים ציבוריים, ושאר דלתות הכניסה, הרי שהן מהוות מרכיב עיקרי בתעסוקתם של פורצי המנעולים. בשנים האחרונות, המנעולים המאפיינים את דלתות הכניסה השתדרגו והתקדמו, ונהיו קשים יותר לפריצה. בארץ עוד לא נפוצה טכנולוגיה של פתיחה ונעילה של דלתות ללא מפתח, כגון מנעולים ביומטריים. בשל כך, אנשים עדיין משתמשים במפתחות ומאבדים אותם, ונאלצים לשכור את שירותיו של פורץ מנעולים. יתרה מכך, ישנן יותר דירות ומבנים היום ביחס לעבר, ולכן יש יותר מפתחות שאפשר לאבד, ויותר קריאות שיקבלו פורצי המנעולים.

 

פריצת דלתות פנים

בדרך כלל, בכל דלתות הפנים בבית מסוים מותקן מנעול זהה, אשר לו מספר מפתחות זהים. כלומר, אם אבד מפתח אחד, לא צריך להיבהל משום שניתן לקחת מפתח נוסף מאחת הדלתות האחרות שבבית. בהקשר זה, מנעולי דלתות הפנים לא השתנו כלל בשנים האחרונות. מרבית הקריאות שמקבלים פורצי מנעולים בהקשר של פריצת דלתות פנים הוא במקרה שבו דלת נתקעת. עובדה זו לא השתנתה בשנים האחרונות. עם זאת, איכות הדלתות עלתה וכיום פורצי המנעולים מקבלים פחות קריאות בנושא.

 

פריצת כספות

פריצת כספות היא שירות שניתן לקבל רק מפורצי מנעולים מיומנים. בניגוד לפריצת דלתות פנים, אשר ניתן לעשות באופן עצמאי בשימוש בכוח, לא ניתן לפרוץ כספת ללא פורץ מנעולים מקצועי. יתרה מכך, בשנים האחרונות נפוצו יותר ויותר כספות אלקטרוניות משוכללות, ובעלות נעילה חזקה יותר. כשם שניתן לאבד מפתח, ניתן גם לשכוח קוד לכספת, ועל כן לא נעשה שינוי בשנים האחרונות במספר הקריאות לגבי פריצת כספות אשר מקבלים פורצי מנעולים.

 

פריצת רכבים

פריצת רכבים היא התחום היחיד שבו התחולל שינוי משמעותי בתחום הפריצה. שינוי זה ממשיך להתפשט, והוא השכיחות ההולכת וגוברת של פתיחה ונעילה של רכבים על ידי טכנולוגיה המבוססת קירבה, וללא שימוש במפתח. כלומר, ככל שהשימוש בטכנולוגיה זו הולך ונעשה נפוץ יותר, כך מקבלים פורצי המנעולים פחות ופחות קריאות בנושא פריצת רכבים.

 

סיכום

4 סוגי הפריצות הנפוצים ביותר, ברמה הארצית, הם פריצת דלתות כניסה, דלתות פנים, כספות ורכבים. מתוכם, סוג הפריצה היחיד אשר נעשה בו שינוי משמעותי בשנים האחרונות הוא תחום פריצת הרכבים. במילים אחרות, עבודת פורצי המנעולים נשארה רלוונטית כפי שתמיד היתה. ההוכחה הטובה ביותר לעניין הוא עצם קיומם של פורצי מנעולים רבים כל-כך, המעיד על הרלוונטיות ועל הצורך הגדול בפורצי מנעולים. לשם המחשה, בחיפוש קצר בגוגל תקבלו מאות תוצאות לגבי פורצי מנעולים. לדוגמה, בחיפוש שערכנו נתקלנו בשירותיו המקצועיים של פורץ מנעולים ויטלי המנעולן.

 

פריצה לבית

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »