חיפוש

הכל על אלופציה

ישנן המון סיבות לנשירת שיער מהגוף. מבעיות שונות, דרך לחץ נפשי קבוע ועד הזדקנות פשוטה. בנוסף לכל אלה ישנה מחלת האלופציה – מחלה יחסית נדירה שגורמת לנשירת שיער בכל הגוף ומניעה של גדילה מחודשת שלו, לפעמים לתקופות קצרות ולפעמים לארוכות יותר. אז מה היא אלופציה מהבחינה הרפואית, מהן הסיבות למחלה והאם ניתן לטפל בה? זאת ועוד בהמשך המאמר.

 

מה זה אלופציה?

אלופציה – או אלופציה אראטה – זו מחלה אוטואימונית בה שיער הגוף (באזורים נקודתיים או רחבים יותר) נושר. מה הסיבה לכך? מחלה אוטואימונית זו מחלה בה הגוף תוקף את עצמו, כלומר תגובה של המערכת החיסונית שמובילה לנזקים עצמיים. במחלה זו זה מתבטא בתקיפה של זקיקי שיער, מה שמוביל לנשירת השיער ולעיתים לפגיעה ביכולת הצמיחה המחודשת שלו, או לפחות צמיחה תקינה.

 

מה הסיבה להתפרצות של אלופציה?

ישנו מרכיב גנטי הקשור בהתקיימות המחלה אצל אנשים שונים, אך הימצאותו אצל אדם אינו מנבא בהכרח קיום של המחלה. הסיבה להתפרצות של המחלה אינה ספציפית או ברורה במיוחד – ההתפרצות מושפעת מגורמים סביבתיים שונים. זה בעיקר מקושר לגורמים המביאים ללחץ או חרדה, כל סוג של מתח נפשי יכול להוביל להתפרצות של המחלה עצמה. בגלל שלחץ נפשי משפיע שונה על אנשים שונים, המחלה גם יכולה להתפרץ תחת רמות לחץ נפשי שונות.

 

איך אלופציה מתבטאת?

אלופציה מתבטאת בנשירת שיער. זה יכול להיות נשירה מקומית – מפרצים בראש, התקרחות מעל המצח, אפילו איבוד שיער באזורי חזה או אזורים יותר ספציפיים אחרים. זה יכול להיות גם נשירה של כל שיער הגוף, תלוי בחומרת המחלה ובעצימותה. מעבר לכך, המחלה מתבטאת גם דרך צמיחה מחודשת של השיער – אצל חלק מהחולים השיער לא יחזור לצמוח חזרה או יצמח באיטיות רבה, בעוד שאצל חלקם התתקרחות זמנית והשיער יצמח ויחזור בקצה תקין לקדמותו. כמובן שיכולים להיות אזורים פגועים יותר מאחרים כך שבהם יצמח פחות שיער או באיטיות, בזמן שבאזורים אחרים בגוף השיער מתחדש. הכל תלוי בשלבי המחלה ובעצימותה.

 

האם יש טיפול לאלופציה?

כיום הטיפולים באלופציה מוגבלים, ומומלץ להתייעץ עם מומחה בכל צעד שעושים בנושא המחלה. מעבר לזה, גורם שחשוב להתעמק בו זה עזרה נפשית – המון אנשים שחולים באלופציה חווים קושי נפשי גדול וגם אם לא יודעים, זקוקים לסיוע נפשי להתמודדות עם המחלה והתוצאות שלה. מעבר לכך, ניתן לגשת – לאחר אישור מרופא מומחה – לטיפולי השתלת שיער שונים. במידה והשיער אינו חוזר לצמוח ואינו משתקם, אופציות קוסמטיות שונות ובטיחות יכולות לעזור מבחינת תחושות שמגיעות עם המראה החדש, ולעזור להחזיר את השיער למצבו הקודם.

 

לסיכום…

אלופציה היא מחלה שמאוד מקושרת נפשית, גם בהתפרצותה וגם בתוצאות הלא נעימות אליהן מובילה. חשוב לזכור להיוועץ בעצות של רופאים מומחים בנושאים השונים הנוגעים בטיפול ובהמשך החיים, וכמובן ניתן לפנות להליכים קוסמטיים – אם מאושרים ומפוקחים – למילוי השיער.

איש עסקים

 

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »