חיפוש

הכל על פרקט למינציה

פרקט למינציה הינו  פרקט המיוצר מתשתית HDF שעליה מודבקת תמונת טקסטורת עץ אציל בציפוי למינציה עמיד. לפרקט למינציה מספר תכונות המקנות לו פופולריות רבה: הוא הזול מבין סוגי הפרקט כיוון שלא מבוסס עץ מלא, הוא נוח להתקנה ועמיד ביותר. טכנולוגיות הייצור של פרקט הלמינציה הולכות ומשתפרות והוא הופך לחלופה מוצלחת לפרקט העץ בסגנון המסורתי.

 

מתי התחלנו לרצף בפרקט?

פרקט בצרפתית הוא שמו של ריצוף בעץ. מתחילת המאה ה-17 הפרקט משמש כסוג ריצוף יוקרתי. אחד משימושי הפרקט המוקדמים בעולם נעשה בארמון ורסאי. לפרקט מראה טבעי, חם ורך והוא נותן עומק בעיצוב חללים. הפרקט שומר על טמפרטורה נוחה ונוח לתחזוקה ביחס לחיפוי שטיחים. בעבר היה הפרקט סמל למעמד סוציו אקונומי גבוה כי עלותו הייתה גבוה ביותר ורק בני מעמד האצולה והעשירים יכלו לאפשר זאת לעצמם. עם התפתחות ריצוף דמוי עץ המכונה: פרקט למינציה הפך סגנון ריצוף זה לריצוף פופולרי בקרב כל שכבות האוכלוסיה.

 

פרקט למינציה – יתרונות

פרקט למינציה הביא עמו לשוק ריצוף הפרקט יתרונות שונים:

תחזוקה קלה ונוחה

בניגוד לפרק העץ המקורי, פרקט למינציה מאפשר חשיפה לרטיבות ללא שהפרקט יינזק, הוא אינו נשחק ומאפשר ניקוי קל ופשוט לאורך שנים.

 

עלות נמוכה

מבין סוגי הפרקטים, פרקט למינציה הוא הפרקט הזול ביותר. הסיבה לכך היא שהוא עשוי משבבי עץ דחוסים ופולימר ולא מעץ אציל מלא.

 

עמידות גבוהה

פרקט עץ טבעי איננו עמיד בעומסים כבדים עלול להיסדק או להישבר. לעומתו, פרקט למינציה הוא פרקט חזק יותר, בעל כושר נשיאה גבוה ועמידות. תכונות אלו מקנות לפרקט את אורך חייו במראה חדש ומוקפד.

 

אריכות חיים

פרקט למינציה מאריך ימים תוך שהוא שומר על תכונותיו ומהווה ריצוף אידיאלי גם לבתים בהם חיים ילדים קטנים וחיות מחמד.

 

מבחר

ניתן לרכוש ריצוף פרקט למינציה במגוון גדול מאוד של דגמים. מכיוון שהציפוי העליון הוא תמונה,  מבחר הדוגמאות הוא כמעט אינסופי.

 

התקנה מהירה

התקנת פרקט למינציה הינה פעולה קלה ופשוטה בשונה מהתקנת פרקטים מסוגים שונים הדורשים מיומנות רבה וזמן התקנה ארוך.

 

בידוד

פרקט למינציה סינטטי נחשב למבודד רעשים וכן למבודד טמפרטורה.

 

עיצוב מוקפד

מראה פרקט למינציה מחקה היטב את מראה העץ הטבעי מה שמקנה לחלל יתרונות עיצוביים תואמי קונספט כפרי או קונספט מודרני.

 

איך לבחור פרקט למינציה?

על מנת להתאים פרקט למינציה בהתאמה מושלמת לצרכים שלכם, יש להכיר כמה מתכונות פרקט הלמינציה:

  • זן העץ ממנו מיוצר הפרקט – פרקט למינציה הוא אמנם סינטטי ולא מבוסס עץ מלא אולם חומר הסיבית ממנו הוא מיוצר מורכבת משבבי עץ. חשוב לבדוק שזן העץ מקבל ביטוי במראה הלמינציה וכן שהוא מקנה תכונות מיטביות לאריחי הפרקט.
  • שיטת העיבוד – יש לוודא כי צורת העיבוד של הפרקט מקנה לו תכונות איכותיות. ישנן מספר שיטות להרכבת פרקט למינציה, יש לוודא שפרקט הלמינציה הנבחר עובד בשיטה אפקטיבית ועמידה.
  • הדפסת התצלום – מרכיב נוסף בפרקט למינציה הינו התצלום, יש לבחור את התמונה הרצויה ולוודא את מידת החדות שלה על פני אריחי הריצוף.

מטבח

 

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »