חיפוש

התנגדות לצוואה – האם זו אופנה חולפת או דבר שכאן כדי להישאר

העלייה במספר הבקשות להתנגדות לצוואה גרמה להתעניינות רבה בקרב הציבור. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות מצד גולשים. החלטנו להשקיע ממיטב זמננו, כדי לרכז את המידע הרלוונטי בנושא, כדי להבין אחת ולתמיד אם התנגדות לצוואה היא הליך שמתרחש בעקבות "תופעת העדר" או שמא, מדובר בעניין עם סיבה הגיונית שצפוי להישאר כאן לתקופה ממושכת. הישארו כאן ותגלו את המסקנה המרתקת שאליה הגענו בסופו של דבר.

 

הקדמה – מהי צוואה?

חשוב להסביר תחילה את 2 ההגדרות הבסיסיות שיאפשרו לכם להבין מהי צוואה ומהם המקרים שבהם מתבצע הליך של התנגדות לצוואה. נציין שצוואה היא מסמך שנכתב על ידי אדם טרם מותו. זה כותב בצוואה את האופן שבו הרכוש שלו יחולק הלאה. הליך זה צריך להתבצע תוך הסתייעות מצד גורמים מקצועיים, לדוגמא, עורך דין או נוטריון. שכן, כך ניתן לתת תוקף למסמך.

לעיתים, לאחר מותו של המצווה, נותרת צוואה שגורמת ליורשים לסבור שיש בה בעיה. למשל, הם עשויים לטעון שהמצווה כתב את הצוואה בזמן שהוא לא היה בריא בנפשו או שמישהו אחר כפה עליו בניסוח מסוים. כך שבעצם, המידע שמופיע בצוואה לא תואם לרצונו האמיתי של הנפטר. חשוב שתכירו בעובדה זו, מכיוון שהיא נוגעת באופן ישיר להליך ההתנגדות לצוואה.

מהי צוואה

התנגדות לצוואה – ההגדרה המלאה

עכשיו אפשר להתקדם ולהציג את ההסבר המלא אודות התנגדות לקיום צוואה. מדובר בהליך שמתבצע על ידי אדם שטוען שהחלוקה שנקבעה בצוואה לא הוגנת או שזו אינה משקפת את רצונו של הנפטר. במצבים כאלה, צריך לערוך בירור אודות התנגדות לצוואה מחיר ביסודיות – התנגדות לצו קיום צוואה בחיפה, כדי שניתן יהיה לבחון את הנושא ולהביא לפסילה של הצוואה במידת הצורך.

 

האם זו תופעת העדר? עניין אופנתי? לא בהכרח

שיחות שקיימנו עם אנשים שהגישו התנגדות לקיום צוואה, גרמו לנו להבין שהם עשו זאת בעקבות סיבה הגיונית. נציין שבית המשפט אכן פסל את הצוואה, מכיוון שזה ראה שאכן מדובר בצוואה שיש בה ליקויים שונים.

 

המסקנה שלנו

בשלב זה אנו יכולים לומר שהתנגדות לצוואה אינה עניין אופנתי או חלק מתופעת "העדר". שכן, רוב המקרים שאליהם נחשפנו, התרחשו בעקבות צורך אמיתי. יכול להיות שהדבר הפך להיות למקובל, בגלל שרבים נחשפו אליו והבינו שניתן לשנות את המצב. כך שלא צריך לקבל את המידע המופיע בצוואה כמובן מאליו.

 

מילים אחרונות לסיכום המדריך

הליך ההתנגדות לצוואה עלה בשנים האחרונות למודעות, כך שרבים בוחרים לבצע אותו, כדי לבדוק אם ניתן לפסול את המידע שנכתב בצוואה מסיבה הגיונית. עובדה זו הובילה אותנו למסקנה שמדובר בהליך שמתרחש בעקבות צורך ממשי ולא כחלק מטרנדים אופנתיים שבאים והולכים.

התנגדות לצוואה

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »