חיפוש

טיפול בצלקות אקנה

אקנה היא מחלת עור נפוצה שגורמת לפצעונים וצלקות. הצלקות יכולות להיות קטנות או גדולות, שטוחות או בולטות, ורדרדות או לבנות. המאמר יפרט את דרכי הטיפול בצלקות אקנה.

 

סוגים של צלקות אקנה

הסוג הראשון נקרא צלקות אקנה פוסטולריות. צלקות אלו נוצרות מפוסטולות, שהן פצעונים מודלקים. צלקות אלו הן בדרך כלל שטוחות או בולטות, ורדרדות או לבנות. הסוג השני הוא צלקות אקנה אקוויפורמיות. צלקות אלו נוצרות מפצעונים עמוקים. הן בדרך כלל שטוחות או בולטות, ורדרדות או לבנות. הסוג השלישי הוא צלקות אקנה אקטיניות. צלקות אלו נוצרות מחשיפה לשמש והן בדרך כלל כהות יותר מהעור שמסביב.

סוגים של צלקות אקנה

טיפולים בצלקות אקנה

טיפול תרופתי

טיפול בצלקות אקנה יכול להיות טיפול תרופתי. התרופות מפחיתות את גודל הצלקות ויכולות לשפר את המראה שלהן. מדובר על קרמים וסרומים המכילים רליפרין, רטינול, או חומצה היאלורונית .גם תרופות דרך הפה המכילות איזוטרטינואין יכולות לעזור להפחית את גודל הצלקות ולשפר את המראה שלהן.

 

טיפול פולשני

טיפולים פולשניים יכולים לעזור להסיר או להפחית את גודל הצלקות. למשל, מיקרודרמלציה הוא טיפול פולשני שבו מוזרקת על העור זריקה של חומרים כימיים או מכשור המכונה דרמלייזר. הדרמלייזר יוצר חריצים קטנים בעור, מה שיכול לעזור להפחית את גודל הצלקות. בנוסף, קילוף כימי.

זהו טיפול שבו מורחים על העור חומר כימי שגורם לו להתקלף. ישנו טיפול משולב בטכנולוגיה של חומר מילוי הצלקות ומורפיאוס המשייף את הצלקות. כמובן שישנה אפשרות גם לנתח ולהסיר את הצלקות מהעור, בהתאם למצב וגודל הצלקות. חשוב לדעת שהטיפול הנכון לצלקות אקנה תלוי בסוג הצלקות, בחומרת הצלקות ובעדיפות של המטופל.

 

מהו זמן ההחלמה לאחר שיוף צלקות אקנה?

כאשר מדובר על טיפול משולב הזרקת חומרים ושיוף, ההחלמה שונה אצל כל מטופל. בכל אופן אין צורך להישאר בבית למרות שיכולים להופיע על הפנים פצעים קנים, נפיחות ואדמומיות קלה, אותם ניתן להסתיר במייק אפ.

 

כיצד ניתן לשפר את המראה של צלקות אקנה?

חשוב לשמור על העור שלכם נקי ומוגן מפני השמש. שטיפת הפנים פעמיים ביום עם סבון עדין יכולה לעזור להסיר לכלוך ושומן מהעור. חשוב גם להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה SPF 30 ומעלה בכל פעם שיוצאים החוצה. בנוסף, מומלץ להימנע מעישון כי זה עלול להחמיר את הצלקות. יש להתייעץ עם רופא עור אם אתם לא בטוחים איזה טיפול הוא הנכון עבורכם.

 

סיכום

צלקות אקנה יכולות להיות מקור לתסכול רב. יחד עם זאת, ישנם מספר טיפולים אפשריים שיכולים לעזור להפחית את גודל הצלקות ולשפר את המראה שלהן. חשוב לבחור את הטיפול המתאים לכם לאחר שחקרתם וקראתם המלצות וביקורות על הטיפול. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם אנשים שעברו טיפול כזה או אחר ולראות כיצד השפיע הטיפול עליהם.

צלקות אקנה

אולי תאהבו גם את