חיפוש

7 יתרונות שספרים מעניקים לילדים

ספרי ילדים יכולים לשנות לילדים את החיים מקצה אחד לאחר. מדובר בעובדה ידועה שכל איש חינוך שמגדל ילדים צעירים יוכל לומר לכם גם מתוך שינה. את המדריך הנוכחי אנו כותבים כדי להעלות את המודעות בקרב מי שטרם נחשפו ליתרונות המשמעותיים שספרי ילדים מעניקים לקוראים הצעירים. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

תכירו את הגורמים המקצועיים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

מדריך זה נכתב לאחר שיצרנו קשר עם 10 גננות מאזור מרכז הארץ. מדובר בגננות שיש להן וותק רב במערכת והן עובדות באופן קבוע עם ספרי ילדים. אחת מהן אפילו ריכזה תכנית ייחודית שמאפשרת לכל ילד להביע את עצמו באמצעות הספר האהוב עליו. שאלנו אותן מהן היתרונות שספרים מעניקים לילדים וקיבלנו רשימה ארוכה. גילינו כי בסופו של דבר יש 7 יתרונות שחזרו על עצמם מספר רב של פעמים והחלטנו להתמקד במדריך זה ביתרונות אלו.

 

תכירו את 7 היתרונות שספרים מעניקים לילדים

רגע לפני שנציג בפניכם את 7 היתרונות, כדאי שתדעו שהם באים לידי ביטוי לא רק בסיפורים מורכבים אלא גם לאחר שהילד קורא או שומע סיפור פשוט. הנה היתרונות שאתם צריכים להכיר:

  • מרחיבים את אוצר המילים הקיים
  • מפתחים תחושת אמפתיה
  • מפתחים את השפה
  • מאפשרים להיכנס אל "עולם אחר" ולשכוח מהצרות
  • מלמדים על סיטואציות חברתיות חשובות
  • מאפשרים להכיר סגנונות כתיבה שונים
  • מאפשרים להכיר סגנונות איור שונים

 

חשוב לבצע בחירה נכונה של ספר

בחירה של ספר שיעניק לילדים שלכם את 7 היתרונות הללו מצריכה מכם בירור מעמיק אודות הספר. שכן, יש לא מעט ספרים פשוטים שלא מעניקים לילדים את כל היתרונות, אלא רק חלק מהם. הגננות שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו 2 שיטות לבחירה נכונה של ספר בקלות.

 

איך בוחרים ספר שיעניק את 7 היתרונות?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בספר שיאפשר לילדים לכם ליהנות מכל 7 היתרונות הללו, עליכם להיכנס אל פורומים או קבוצות פייסבוק שמאגדות בהן הורים לילדים בגילאים שלכם. שם תוכלו לבקש המלצה על ספרים שמאפשרים לילדים להתפתח וליהנות מהרחבה של אוצר המילים, מפיתוח תחושת אמפטיה ועוד. יש המון ספרים כאלו, רק צריך לדעת איך קוראים להם כדי להגיע אליהם בקלות. אפשרות נוספת היא לפנות אל חנות ספרים מוכרת שאתם אוהבים ולבקש מהמוכרים במקום המלצה על ספר ילדים טוב. אתם יכולים לבחור את האפשרות שנכונה עבורכם, העיקר שתבחרו את הספר בעל היתרונות הרבים ביותר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת את 7 היתרונות שספרים מעניקים לילדים שלכם. כעת, כשיש לכם את כל המידע החשוב בנושא, אתם יכולים לצאת ולבחור את הספר הטוב ביותר שיאפשר לילדים להתפתח מבחינה קוגניטיבית וחברתית.

ספרים

 

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »