חיפוש

כיצד יהלומי מעבדה נוצרים ובאילו תכשיטים ניתן לשלב אותם?

שמעתם כבר על תהליך ייצור יהלומים באופן סינטטי אך לא הצלחתם להבין איך זה בדיוק קורה? במאמר זה נסביר לכם על שיטת הייצור של יהלומים סינטטיים ולא פחות חשוב מזה – לאיזה סוגי תכשיטים הם מתאימים? 

 

תהליך ההיווצרות של יהלומים סינטטיים

המטרה העיקרית בייצור יהלומים סינטטיים היא העתקת ההרכב הכימי של יהלומים טבעיים על מנת לייצר יהלום שהוא חזק באותה מידה כמו יהלום טבעי. קודם כל חשוב מאוד שמי שמייצר את היהלומים יהיה בעל רקע והבנה ביהלומים טבעיים כדי שהיהלום הסינטטי הסופי יהיה ברמה הגבוהה ביותר. ייצור היהלום הסינטטי מורכב קודם כל מייצור היהלום ולאחר מכן ליטושו.

כידוע, יהלומים מורכבים מפחמן. בתהליך הייצור יש להכניס את הפחמן למכונה ייחודית הדוחסת אותו. פעולת הדחיסה והפעלת הלחץ על הפחמן היא זו שנותנת ליהלום את החוזקה שלו ואת העמידות שלו, ומטרתה לדמות את תהליך ההיווצרות של היהלומים בטבע. האתגר המרכזי העומד בתהליך הייצור של יהלום סינטטי היא העובדה כי מדובר בתהליך שבטבע לוקח אלפי שנים, ועלינו לבצע אותו בפרק זמן כמה שיותר קצר.

מדובר בתהליך שבמעבדה לוקח מספר ימים לעומת אלפי השנים בטבע, וזאת הודות ללחצים העצומים שמופעלים על אטומי הפחמן. כאשר אתם רוכשים יהלום מעבדה כדאי מאוד שתוודאו כי הוא נעשה בתנאים המתאימים. באתר https://newdiamond.co.il תוכלו למצוא מגוון תכשיטים משובצים ביהלומים סינטטיים שהוכנו על פי תקן מחמיר וכמובן תוכלו לקבל תעודה המכילה את פירוט דירוגו של היהלום.

 

איזה תכשיטים מתאימים ליהלומי מעבדה?

יהלומי מעבדה הם יהלומים לכל דבר. יש להם את המבנה וההרכב הכימי של יהלום טבעי וכן את התכונות שלו והחוזקה שלו. כל תכשיט שתוכלו לחשוב עליו המשובץ ביהלום יוכל להיות משובץ ביהלום מעבדה. היתרון המרכזי של יהלום מעבדה הוא המחיר הזול שלו ביחס ליהלומים טבעיים, ולכן אם אתם מעוניינים בתכשיט בו משובצים מספר רב של יהלומים או לחילופין יהלום גדול ברמת דירוג גבוהה מאוד, קניית תכשיט משובץ ביהלום מעבדה יכול להיות פתרון כלכלי נוח עבורכם.

צמידי טניס, טבעות אירוסין, שרשראות ועגילים נמנים בין היתר עם תכשיטים שמתאימים לשיבוץ יהלומי מעבדה, ומדובר בפחות או יותר כל תכשיט שאתם יכולים לחשוב עליו. חשוב להבין שקניית תכשיט המשובץ ביהלום מעבדה הוא אינו איכותי פחות מתכשיט בו יהלום טבעי, וההבדל היחיד הוא כאמור המחיר ותהליך ההיווצרות של אותו יהלום.

ליהלום מעבדה יתרון נוסף בכך שהוא בחירה ירוקה יותר, המנצלת פחות כוח אדם ופוגעת פחות במחצבים ומאגרים בטבע. אם אתם תמיד חלמתם על תכשיט יהלום מנצנץ ואיכותי ולא ידעתם אם תוכלו להרשות אותו לעצמכם, רכישת יהלום מעבדה הוא פתרון מושלם עבורכם להשיג את אותו תכשיט החלומות.

יהלומי מעבדה

אולי תאהבו גם את