חיפוש

כמה עולה לשכור רכב באירופה?

כבר מזמן החלום המתוק שלכם זה לעשות טיול רכבים באירופה ולעבור במספר מדינות במהלך טיול אחד? ובכן, אתם צודקים. הגבולות בין המדינות באירופה כמעט ולא מורגשים, הודות לאיחוד האירופי והמעבר הקל בין המדינות השונות, הכבישים לרוב הם כבישים מאוד טובים והנופים המשתנים הם הנאה אסתטית גדולה. אז מה עוצר בעדכם?

אולי מה שעצר בעדכם עד עכשיו, היה הצורך בלמצוא את הזמן המתאים  – סתיו זו עונה נהדרת לצאת לטיול שכזה, הטבע נמצא במיטבו בעונה זו.

אולי מה שעצר בעדכם, הייתה המחשבה על השקעה כספית הנדרשת לטיול שכזה – תופתעו לשמוע שהשכרת רכב היא לא דבר מסובך ויקר כפי שאנחנו נוהגים לחשוב.

ואולי מה שעצר בעדכם היה העניין שלא היה לכם עם מי להתייעץ בכל הנוגע לתחום השכרת רכבים באירופה – השכרת רכב במינכן שונה מאשר השכרת רכב באמסטרדם? השכרת רכב באיטליה תאפשר לנו לנסוע עם הרכב גם למדינות אחרות דוגמת אוסטריה?

אנחנו נספר לכם את כל מה שלא ידעתם ורציתם לשאול.

 

 השכרת רכב – מותרות?

אנחנו רגילים לחשוב שהשכרת רכב היא עסק יקר ותחבורה ציבורית היא בחירה חכמה יותר.

נתחיל מזה שאכן, בהרבה מאוד מדינות אירופאיות, תחבורה ציבורית היא ענף מפותח וניתן להגיע למקומות מאוד מרוחקים בעזרת רכבות או אוטובוסים.

אבל, יש פה אבל גדול – עלות התחבורה הציבורית במדינות אירופאיות, בעיקר בענף הרכבות – היא עלות גבוהה מאוד. הסיבה טמונה בכך, שאירופאיים בניגוד אלינו, מתכננים את הנסיעות שלהם מבעוד מועד. וכאשר אנחנו אומרים מבעוד מועד, אנחנו מתכוונים לחצי שנה מראש.

במידה ואתם בעלי אותה מנטליות אירופאיות או רכשתם יכולת תכנון לטווח כה גדול –  ברכותינו, בהחלט ניתן למצוא כרטיסים במחירים נמוכים יחסית.

אבל אנחנו אנשים הרבה יותר חמים וספונטניים ולתכנן חצי שנה מראש זה פחות הקטע שלנו. לכן, כל מה שנמצא בטווח של פחות זמן מזה, כבר מתחיל להיות משמעותי מבחינת העלות שלו ולעיתים כרטיס נסיעה ברכבת, יכול לעלות יותר מכרטיס טיסה לאותו היעד.

אז מה עושים במקרה זה? בדיוק כאן נכנס העניין של השכרת רכב.

 

 הבדלי עלויות בין השכרת רכב בחו"ל לבין השכרת רכב בארץ

נקדים ונאמר שמדובר בהבדלים די משמעותיים.

מבדיקה שערכנו עולה, שהשכרת רכב ליום אחד בחו"ל תעלה לנו בסביבות ה – 45 יורו, שהם כ – 150 ₪, בזמן שהשכרת רכב לאותו פרק זמן בארץ, תעלה לנו כמעט פי 2.

לכן, די ברור שהשכרת רכב זה פתרון נהדר לטיול חוצה מדינות (או חוצה ערים באותה המדינה) באירופה.

 

 נקודות חשובות שצריך לדעת על השכרת רכב

בראש ובראשונה, צריך לקחת בחשבון שבארץ ברירת המחדל בנוגע להשכרת רכבים היא רכב אוטומט.

בחו"ל בכלל ובאירופה בפרט, ברירת המחדל (אלא אם כן נגדיר את החיפוש שלנו בצורה מאוד ברורה) זה תמיד רכב ידני – שנחשב לחסכוני יותר מבחינת הדלק. השכרת רכב אוטומט תעלה יותר. לכן, אם נוסעים לחו"ל מספר אנשים, כדאי לבדוק מי מבין החבר'ה בעל רישיון ידני ולתת לו להיות הנהג הראשי.

בנוסף, במדינות מסוימות דוגמת אוסטריה, יש צורך במדבקה מיוחדת המוצמדת לשמשה הקדמית של הרכב. הסיבה לכך היא כבישי אגרה, שעליהם מותר לנסוע רק לרכבים בעלי אותה המדבקה. אותו העניין תקף גם לכבישי איטליה ולכן מומלץ להחליט מה המדינות שתבקרו בהם ולעדכן בכך את חברת ההשכרה – שצריכה לדאוג לכם לאותה המדבקה.

 

רישיון בינלאומי

בעיקרון, הרישיון החדש שמופק בארץ ישראל, הוא כבר רישיון נהיגה בינלאומי וישנן מדינות שיקבלו אותו, ללא צורך בהתאמה כלשהי.

אבל, ישנן מדינות רבות שאין זה מספיק מבחינתן ויש צורך לדאוג להנפקת רישיון בינלאומי בטרם ההגעה ליעד – מומלץ לבדוק הכל עם חברת השכרת הרכב מבעוד מועד. נקודה נוספת שחשובה פה – רישיון נהיגה בינלאומי תקף רק בצמוד לרישיון נהיגה הישראלי.

בנוסף, צריך לקחת בחשבון, שיש צורך במסגרת אשראי גדולה – חברת השכרת רכב הולכת לנעול בחשבונכם סכום כלשהו (לרוב כ – 800 יורו), כפיקדון לתקופת ההשכרה. אותו הפיקדון תופס חלק ממסגרת האשראי ולעיתים לוקח מספר ימים בין החזרת הרכב ועד לשחרור אותו הפיקדון בחשבון שלכם.

נוסעים?

מחשבון

 

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »