חיפוש

מהם הטיפולים הכי טובים בשוק לקטרקט והאם זה נפוץ?

קטרקט היא מחלת עיניים שקשורה לעדת העין – על גבי העדשה מתפתחת שכבה קהה אשר חוסמת את העדשה וכך משבשת את הראייה. קטרקט היא מחלה ידועה שיש לה מענה בעולם הרפואה היום, ואין מביאה לכדי עיוורון לכן אין צורך להיבהל אם גיליתם כי לכם או לקרוב שלכם יש קטרקט. הדבר הראשון שאנו ממליצים לכם לעשות הוא לפנות לרופא כדי שהוא ייתן לכם את המענה ההולם. 

 

איך מתמודדים עם לקות הראייה שנוצרת מהקטרקט?

כשהעדשה נחסמת האור שעובר אל הרשתית לא מדויק ולא מסונן כמו בעין רגילה, ולכן יש בעיה בראייה – לא כל האור שהוחזר אל העין נקלט במוח. כיוון שהקטרקט פוגע באיכות הראייה בדרך כלל מתאימים משקפיים מיוחדות. לעיתים ניתן לראות ילדים קטנים עם משקפיים וזה בדרך כלל קשור לבעיה של קטרקט. אך מתן משקפיים זה פתרון לטווח קצר – ומהו הפתרון לטווח הארוך? המשיכו לקרוא.

 

לכמה אנשים יש קטרקט?

מחקרים מראים כי ל30 אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים, בני 60 ומעלה, יש קטרקט. זה מספר לא קטן, ואולי הוא גם מסביר את ההתדרדרות בראייה שחלה עם השנים. כשמדובר בגיל צעיר או בילדות אין אחוזים גבוהים למחלה זו, אבל היא לא נחשבת נדירה כלל. כיוון שלא מעט מהאנשים סובלים מזה בצורה יומיומית, הרפואה פתחה מענה הולם – ניתוח קטרקט.

 

איך מטפלים בקטרקט?

ניתוח קטרקט הוא הטיפול היחיד שמחזיק לאורך זמן. בדרך כלל מי שיש לו קטרקט והוא משתמש במשקפיים המספר שלו הולך וגדל עם הזמן והחלפת המשקפיים נעשית לעיתים תכופות – מה שמכביד כלכלית ורגשית על אותו אדם. על מנת לטפל לטווח הארוך יש לפנות לרופא שיבדוק אם אתם יכולים לעבור את הניתוח – ניתוח בו מסירים את השכבה העכורה שיש על העדשה. מדובר בניתוח רגיש ביותר אבל הוא נחל הצלחה רבה.

 

למי כדאי לפנות להתייעצות?

בכדי להגיע להחלטה נבונה אנו מציעים לכם לפנות לקופת החולים ולשאול על רופא מומלץ, או לבדוק באתרי האינטרנט איזה רופא הוא מומלץ. כמו כן, אנו מציעים לכם לפנות לרופא עיניים שמתמחה בתחום זה, הרי ברפואת עיניים יש הרבה תתי נושאים, ולא כל רופא מתמחה בניתוח קטרקט. כיוון שמדובר בבריאות שלכם נסו לעשות כל מאמץ לקבל את כל הידע – השלכות הניתוח, כדאיות הניתוח, התאמה שלו אליכם ועוד.

 

לסיכום

יש מגוון מחלות בעולם והרפואה מצליחה לאט לאט להעניק את הפתרון המתאים לכל מחלה. כיום למי שיש קטרקט אין סיבה לדאוג – הוא יכול להשתמש בטווח הקצר במשקפיים ובטווח הארוך לעשות ניתוח. שילבו של שני גורמי טיפול אלה יוביל להצלחה בריפוי הקטרקט. אנו מציעים לכם להתייעץ עם רופא מוחה ולא להיות ניזונים משמועות בנושא זה, כי הבריאות שלכם חשובה יותר מהכל.

קטרקט

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »