חיפוש

מהם המזרנים שנשארו באופנה למשך שנים?

האם ידעתם שיש למזרנים מפרט טכני? אתם יודעים מה ההבדל בין ויסקו לטקס? איך מרגישים מזרן עשוי מקפיצים בודדים ומזרן קפיצי בונל? האם ידעתם שמזרן איכותי וטוב שמתאים לכם יכול למנוע ממכם כאבי גב כרוניים?

כל מה שרציתם לדעת על המזרנים!

 

המפרט הטכני של המזרן שלכם

אחת הטעויות הכי גדולות של רוכשי המזרנים היא הסתפקות בשאלות פחות רלוונטיות, כמו למשל אם המזרן או קשה או רך כשלמעשה יש נתונים אחרים שצריך לבדוק הרבה לפני כן. הגובה שלכם, המשקל שלכם והתנוחה בה אתם ישנים – כל הנתונים האלו הם מרכזיים בתחושת הנוחות שלכם על המזרן ואחר כך בהמשך היום. אגב, הרוב פשוט קונים את אותו המזרן שוב ושוב כי אליו הם התרגלו וזה מה שהגוף שלהם תופס כנוח. לא משום שזה המזרן האידיאלי עבורם.

הטקסט כתוב באדיבות: ענק מותגי המזרנים.

 

ידע הוא כוח – ידע במזרנים הוא בריאות

אם אתם נמצאים בחנות מזרנים וביקשתם לראות את המפרט הטכני והמוכר נלחץ, כנראה ששכבת הוויסקו של המזרן היא מאוד דקה (כ-3 ס"מ). הם גם אולי יצטרכו להודות שהקפיצים של המזרן עשויים קפיצי בונל ושהספוג לא דחוס מספיק והוא ישקע תוך שנה. כמו שהיום עלתה המודעות בתחום המזון לרכיבים המדויקים ומה שאנחנו מכניסים לגופנו כך גם אנחנו מקווים שתעלה המודעות למוצר שעליו אנחנו ישנים כ3\1 מהחיים שלנו.

 

אורתופדי? בטוחים?

המילה אורטופדי או ארגונומי הן מילים שכיחות בתחום המזרנים. הלכנו לבדוק עם מכון התקנים האם יש איזשהו יישור קו בכל הנוגע לשימוש במנוחים מפוצצים אלה – גילינו שלא. כל יצרן יכול לייחס לעצמו את המילים והמונחים האלו לגבי המוצר שלנו, ואנחנו לא נדע או נבין דבר. התקנים בישראל לא טורחים להגדיר מהו אורטופדי והצרכן הוא זה שמשלם את המחיר עבור אמונו המלא בייצרן או בחנות.

 

2 שכבות בסיס עיקריות:

שכבת בסיס מזרן מספוג – איכותו צריכה להיות גבוהה ובדחיסות מספקת. זהו רכיב בסיסי מאוד והוא כמובן עדיף על שכבת קפיצים שאיכותם ירודה. נהוג לקרוא לו גם בשמות נוספים כמו: ספוג קשיח, ספוג צהוב או ספוג פוליאוריטון. הסימון שלו מחוץ לגבולות ישראל יהיה PU.

שכבת בסיס מזרן מקפיצי בונל – קפיצי בונל הם עתיקים מאוד. הם זולים מאוד ולכן איכותם ירודה. הם עשויים ברזל ומחוברים אחד לשני בתוך מסגרת ברזל. משמעות הדבר שאם שני אנשים נמצאים על המזרן ואחד זז בקצה אחד השני ירגיש בקצה השני.
עוד חיסרון ומשמעות מכך שהם מחוברים אחד לשני הוא שאם קפיץ אחד משתחרר הוא הורס את כל השרשרת.

 

לסיכום מזרנים איכותיים לשינה טובה

אנחנו מבלים כשליש מהחיים שלנו בשינה, חשוב שהיא תהיה שינה טובה ואיכותית. מזרן טוב יכול לעשות את כל ההבדל, בתחושות שלנו בגוף לאחר השינה על מזרן גרוע יכולות להצטבר לבעיות גב קשות.

מזרונים

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »