חיפוש

מה ההבדל בין שמלת קיץ לשמלת חורף

החורף הישראלי מרגיש כמו עונת מעבר או כמו קיץ אירופאי. אבל, מדי פעם נוחתים עלינו ימים קרים במיוחד ובאותם ימים אנחנו רוצות ללבוש משהו מתאים. יש היום מגוון ענק של שמלות ומגוון ענק עוד יותר של מקומות לקנות אותן, אז איך נדע מה לבחור?

 

סוג השרוולים

כמובן שהתשובה המתבקשת למה ההבדל בין שמלת חורף לקיץ הוא אורך השרוולים. אבל, לא רק אורך הוא מה שמשנה בבחירת השמלה החורפית או הקיצית המתאימה. בשמלות חורף, חשוב שהשרוולים יהיו לא רק ארוכים, אלא גם אטומים מספיק לקור. אתן לא רוצות לקנות שמלה עם שרוולים מאוד אווריריים ולתת לאוויר קר להיכנס. כמו כן, חשוב שהשרוול לא יהיה צמוד מדי, כדי שבמידת הצורך תוכלו ללבוש עוד חולצה מלמטה.  

 

גזרה

בגזרות, כמו בשרוולים, מה שמשנה הוא לא רק אורך השמלה. כאמור, בשמלות חורף חשוב לקחת בחשבון שכבות נוספות מתחת. בשמלות קיץ, כדאי לבחור שמלות מידי ולא מקסי למשל, כדי ליצור עוד תחושת אוורור ולשמור על מראה קליל ולא כבד וחורפי. 

כמו כן, רמת הצמידות של השמלה, שתלויה כמובן גם בטעם האישי, יכולה להשתנות בין החורף לקיץ. יש נשים שלא מסוגלות ללבוש שמלות צמודות בקיץ ויעדיפו ללבוש שמלות צמודות בחורף כדי להתחמם וכדי לא להיראות כמו מלבן ענק עם מעיל. יש נשים שדווקא אוהבות שמלות רחבות בחורף כי הן לובשות למטה עוד שכבות, ובקיץ מנצלות את ההזדמנות ללבוש בגד לא מחמם ככל ניתן. 

 

החומר ממנו השמלה עשויה

חומרים שונים מגיבים אחרת לקור וחום, יש בדים מקררים ובדים מחממים. בדים כמו כותנה, ג׳ינס ופשתן הם בדים מקררים ומתאימים מאוד לקיץ. בדים כמו צמר, פוליאסטר וקורדרוי מתאימים יותר לחורף כי הם בדים מחממים. לפני שאתן קונות שמלה, חשוב מאוד להסתכל מה הרכב הבד שלה, כדי לדעת לאיזו עונה היא מתאימה. 

 

צבעוניות

לכל תרבות יש צבעים אחרים שמקושרים לעונות השונות. בדרך כלל, צבעים בהירים וחזקים מתאימים יותר לקיץ כשצבעים חמים ועמוקים יותר מתאימים לחורף. כמו כן, במדינה חמה כמו שלנו, יש גם את השיקול של צבעים שקולטים יותר שמש כמו שחור ונייבי, שלא יבואו לכולנו בטוב בקיץ. בחורף הכי נחמד ללבוש צבעים שמתאימים לשלכת כמו חום, כתום ובורדו. 

 

הדפסים

כמו צבעים, גם הדפסים יש כאלה שמתאימים לחורף ויש כאלה שפחות. הדפסים שמתאימים לקיץ הם הדפסים שמחים וחיוניים כמו פירות, פרחי קיץ וכו׳. לעומת זאת, בחורף מתאימים הדפסים יותר של עלים, פרחים חורפיים יותר וגם הדפסי חיות, שמתאימים כמובן לכל זמן ולכל עונה. 

מה שכן, חורף, קיץ, סתיו או אביב, שמלה היא תמיד הבחירה הנכונה. צריך רק לדעת להתאים אותה למזג האוויר כדי שיהיה לך הכי נוח שאפשר. 

אולי תאהבו גם את