חיפוש

מתי בית חכם נכנס לאופנה ולתודעה שלנו?

עד לפני זמן לא ארוך עוד סובבנו בנאמנות טלפוני חוגה ושלשלנו אסימונים לטלפון הציבורי, עוד לא הספקנו לפנות כה וכה, והעולם שואט לקראת קדמה טכנולוגית עתירת פיתוחים מרשימים, אחד הבולטים שבהם הינו

הבית החכם – מערכת ביתית הנשלטת מרחוק.

אז מתי בעצם הבית החכם התחיל לטפטף אלינו כמציאות קיימת ולא כחיזיון תעתועים דמיוני? אנחנו כאן כדי לתת את הפרטים המדויקים. בית חכם – לא משהו שהתחיל היום.

 

בית חכם כבר כיכב בהיסטוריה הבדיונית

סרטי קולנוע וספרי מדע בדיוני עתיקים כבר עסקו בתיאור של מציאות בה מערכות שונות בבית נשלטות על ידי אוטומציה וטכנולוגיה מתקדמת. להגיד שהם דייקו בפרטים, לא נוכל לומר, אבל השראה וחזון הם הביאו עמם בהחלט. אז מי בעצם רשום על הרעיון הגאוני הזה ומתי התחילו ליישם אותו בפועל? להלן המידע בשורות הבאות.

 

תחילת המאה ה-20 – הבית מתחיל ללבוש צורה חכמה

בשנת 1907 נכנסו לשוק המכירות מוצרי חשמל ביתיים כמו מייבש, מקרר, מכונת כביסה ושואב אבק. כיום הם נראים לנו כמו מוצרי בייסיק ולא מתקשרים לנו בתודעה עם מערכות חכמות, אולם אז הם היוו את שיא יכולת ההמצאה האנושית. אל תזלזלו בהם, הם הניחו את התשתיות לבית החכם של ימינו.

 

מכשירים חכמים שנחלו כישלון צורב

באמצע שנות ה-60 של המאה ה-20, הומצאו מכשירי חשמל שונים לשימוש חכם במטבח כמו: מחשב מטבח ומערכת ECHO IV, מערכות אלו הכילו אופציות של עריכת רשימת קניות, שליטה על הטמפרטורה במטבח ואחסון מתכונים. למרות החכמה הגדולה הטמונה בהם, הציבור שעוד לא הכיר במעלות המערכת החכמה לא התלהב מהפיתוחים, והם נותרו מיותמים על המדפים בשווקי המכירות.

 

קוראן ואן ברלו נרתמת לעזור לקשישים

בשנת 1991, עוד טרם התפתחות העולם האינטרנטי, השקיעה קוראן ואן ברלו את כל מרצה בפיתוח טכנולוגיות רפואיות מתקדמות כדי לסייע לאנשים מבוגרים להתמודד עם קשיי ניידות, מגבלות תנועה ועוד. היא הניחה עוד יסוד לתשתית ההולכת ונבנית של פיתוח בית חכם.

 

1998 – עידן הבית החכם מתחיל

עם התפתחות האינטרנט, החלו להתפתח מערכות שונות וביניהן מערכת הפעלה חכמה למערכות שונות בבית. טכנולוגיות הבית החכם הציעו במקביל: שיפור בנוחות וחיסכון באנרגיה, מה שגרם לצרכנים רבים לשאול את עצמם "למה בעצם לא להתקדם לבית חכם?". תוך זמן קצר היצע הטכנולוגיות התפשט מהזירה של עזרים לקשישים, אל כלל האוכלוסייה, כאשר סוף סוף החלומות של שחר ההיסטוריה קורמים עור וגידים והופכים למציאות.

 

בית חכם – העתיד כבר כאן

כיום, טכנולוגיות הבית החכם מאפשרות באמצעות התקנה פשוטה על התשתית הקיימת, לנהל אורח חיים מתקדם, נוח, קל וידידותי לסביבה. המערכת ניתנת לשליטה באמצעות תכנון תרחישים ומאפשרת לנו כבני אדם לחיות את חיינו ברמה גבוהה הרבה יותר משהכרנו.

שירות לבית חכם

 

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »