חיפוש

נהיגה באמצעות רישיון זר – האם זה באופנה

לרוב, בעת בדיקה שגרתית בכבישים, שוטרי התנועה מבקשים תחילה לראות את הרישיון של הנהג. בתקופה האחרונה, שוטרי תנועה רבים מדווחים כי ישנה עלייה של נהגים שנוהגים באמצעות רישיון נהיגה זר.

נשאלת השאלה – האם מדובר באופנה חדשה?

התשובה לכך היא בבירור – לא. שנת 2020 הביאה איתה שינויים רבים בתחומים נרחבים, כאשר אחד מהם היא העלייה לארץ (בין אם זמנית או לצמיתות) של ישראלים רבים שחיו עד טרום תקופת הקורונה במקומות שונים בעולם. מכיוון שהם חיו במדינות אחרות, הם גם הנפיקו שם רישיון נהיגה זר ששימש אותם לנסיעות בכבישים שבמקום מגוריהם.
כאשר אלו חזרו ארצה, הם הציגו בפני השוטרים את הרישיון הזר שלהם. זו הסיבה לכך שישנה עלייה בתקופה האחרונה בהצגת רישיונות ולא מכיוון שמדובר באופנה חולפת, למקרה שתהיתם.

 

למקרה שתהיתם – ניתן להחזיק ברישיון נהיגה זר, אך יש תנאי לכך

אם גם אתם חזרתם לארץ בעקבות הקורונה לאחר שנים שלא גרתם בישראל ויש ברשותכם רק רישיון נהיגה זר, דעו שאתם רשאים לנהוג עם רישיון זה רק למשך שנה. לאחר שנה, תיאלצו להוציא רישיון ישראלי ולשאת אותו אתכם בכל נסיעה בארץ.
לגבי אזרחי המדינה, החוק קובע כי הם יכולים לנהוג בכבישי ישראל עם רישיון זר בתנאי שיש להם גם רישיון נהיגה ישראלי בתוקף.

 

אם אני מעוניין להמיר את הרישיון הזר שלי ולהפוך אותו לרישיון ישראלי, מה עליי לעשות?

קודם כל, עלייך לנשום עמוק ולדעת כי מדובר בעניינים בירוקרטיים שלוקחים זמן. להלן פירוט התהליכים שסביר להניח שתעבור כדי להשיג את ההמרה המיוחלת:
1. הצגת הרישיון הזר – בהתחלה תצטרך להציג את רישיונך הזר ולראות כי הוא בתוקף
2. בדיקות רפואיות- בשלב זה תעבור בדיקות רפואיות, לדוגמא, בדיקת ראייה.
3. בירור אודות הביקורים שלך בארץ- כעת תתבקש להציג מתי הגעת לארץ ותישאל כמה פעמים שהית בישראל בשנה האחרונה וכמה זמן נמשך כל ביקור.

בהמשך תתבקש לעבור מבחן שליטה שאורך בדרך כלל בסביבות ה-20 דקות והוא דומה למבחן נהיגה רגיל שכל נהג מתחיל מתבקש לבצע בעת סיום שיעורי הנהיגה שלו.
בשלב זה, תתבקש לשלם אגרה, אך בטח תשמח לשמוע שגובה האגרה הוא נמוך מזו שנהג חדש משלם בעת עשיית מבחן זה.
יש לנו עובדה נוספת שכנראה תעניין אותך, אם תיכשל במבחן השליטה, תוכל לנסות פעם נוספת. במידה ותיכשל לאחר פעמיים, תיאלץ לעבור מבחנים רגילים.

 

נשמע מסובך, מה עליי לעשות אם ארצה לשמוע פרטים נוספים? למי ניתן לפנות?

אכן, מדובר במצב מורכב. אם אתה מעוניין לשמוע פרטים נוספים, תוכל להתייעץ עם עורך דין תעבורה שמתמחה בעניינים הללו. הוא יוכל לענות על כל שאלותייך ולהסביר לך כיצד עלייך לפעול בהתאם לבירוקרטיה המסובכת.

רישיון זר

אולי תאהבו גם את

מגבר עור
סקין בוסטר

אי אפשר לעצור את התקדמות הזמן, ולמרבה הצער אי אפשר גם למנוע את ההשפעה של השנים על מראה עור הפנים. העור, שהופך עם השנים לדק

קראו עוד »
סוגי מיטות אופנתיות
הכירו 9 סוגי מיטה אופנתיים

בעולם המודרני והמהיר של היום, בתחום ההולך ומתפתח של עיצוב הפנים, האופנה חצתה את גבולות הלבוש והאביזרים, והטביעה את חותמה גם בחדרי השינה שלנו. חלפו

קראו עוד »
משקפי שמש מסוגננים
8 רעיונות לאקססוריז לגבר

אביזרים ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הסגנון של הגבר ובהוספת נגיעה ייחודית למראה הכללי שלו. משעונים קלאסיים ועד לכובעים מסוגננים, יש מגוון רחב של אביזרים זמינים

קראו עוד »