חיפוש

נעלי ריצה – איך תבחרו את הנעל הנכונה עבורכם

נעליים קונים מהר וגרביים לא חסר. לא במקרה של נעלי ריצה. נעלי ריצה הן קנייה חשובה והחלטה שיכולה להשפיע לא רק על הנראות שלכם כשאתם רצים, אלא גם על הבריאות שלכם. לפני שאתם רצים, לקנות נעלי ריצה, חשוב לקחת כמה דברים בחשבון.

 

התאמת הנעל למבנה כף הרגל

לא כל נעל שיפה בעינינו או מומלצת על ידי חברים או רצים אחרים תתאים לנו. לכל אדם יש מבנה כף רגל שונה ולא תמיד אפשר לחזות מראש איזו נעל תתאים לנו רק לפי מראה. לכפות רגליים יש כל מיני אלמנטים מבניים שיכולים להשפיע על בחירת נעל הריצה המתאימה. אלמנטים כמו פלטפוס או קשת גבוהה ורוחב כף הרגל יכולים להיות משמעותיים מאוד בבחירת הנעל שלכם. 

לא כל אחד מכיר את מבנה כף הרגל שלו טוב מספיק כדי לדעת מה יתאים לו, ולפעמים גם לשתי כפות הרגליים יש מבנה מעט שונה או נטיות מעט שונות. לכן, חשוב ללכת לחנות המתמחה בריצה ולהתייעץ עם אנשי המקצוע בחנות. 

 

המשטח שעליו אתם רצים והשעה בה אתם רצים

כל אחד ואחת מאיתנו אוהבים לרוץ קצת אחרת. חלקנו אוהבים לרוץ בחוץ וחלקנו אוהבים לרוץ בחדר כושר על הליכון. נעלי ריצה שונות מתאימות למשטחים שונים. משטח של הליכון בחדר כושר הוא די קבוע ולכן אפשר פשוט להגיד שאתם אוהבים לרוץ בחדר כושר לאיש או אשת המכירות והם ידעו להתאים לכם את הנעל הנכונה. 

אם אתם אוהבים לרוץ בחוץ, זה כבר סיפור אחר. ריצה על חוף הים, ריצה על שביל מתאים או ריצה על מדרכה מצריכות נעליים שונות לחלוטין. אם אתם כבר רצים מנוסים וותיקים ויודעים מהו מסלול הריצה המועדף עליכם ואיזה משטחים הוא כולל, ציינו זאת בפני אנשי המכירות בחנות כדי לקבל הכוונה לנעל המתאימה. 

כמו כן, מי שמעדיפים לרוץ בשעות הערב או הלילה, חשוב מאוד שיבחרו נעליים עם מחזירי אור. כשאתם רצים מהר לפעמים אתם לא ערים למכוניות סביבכם וחשוב מאוד שהן יהיו ערות אליכם. 

 

טעם אסתטי

אמנם טעם אסתטי הוא לא המשתנה החשוב ביותר בנעל שיתרום לריצה בריאה, אבל מדובר בכל זאת בשיקול מאוד חשוב. כמו שיש את זוג הנעליים האהוב עלינו כי הוא מתאים להכול, כך גם עם נעלי ריצה. נעלי ריצה שיהיו יפות בעינינו, יכולות לעודד אותנו לרוץ יותר. כמו כן, לנעלי ריצה יש קילומטראז׳.

בדרך כלל, נעלי ריצה יכולות לשמש עד 8,000 קילומטר לפני שהן נשחקות. תלוי בתדירות הריצות שלכם, אבל בגדול מדובר במרחק גדול מאוד שמתפרס על תקופת זמן מאוד ארוכה. לכן, חשוב לבחור נעל שלא תימאס עלינו מאוד מהר, כי מדובר בקנייה לא זולה. 

 יאללה צאו לדרך. 

אולי תאהבו גם את