חיפוש

צו ראשון – איך להתכונן, מה ללבוש ומה להביא

הרגע בו מקבלים הצו הראשון בדואר הוא רגע מלחיץ. הוא מסמן את תחילת תהליך המיון והגיוס לצבא ההגנה לישראל ובעצם מייצג את הצעד הראשון בשנים הקרובות בחייהם של הצעיר או הצעירה שקיבלו את הצו. סמליותו של הצו רק מגבירה את מפלס החרדה והלחץ של הנערים והנערות שנערכים אליו.

אז על מנת לסייע להם ולהוריהם להתכונן בהתאם, הנה מספר עצות לגבי איך מתכוננים, מה לובשים ומה מביאים לצו הראשון.

 

צו ראשון – קו הזינוק לתהליך המיונים לצה"ל

עבור אלה שאולי לא בטוחים, צו ראשון הוא, כשמו כן הוא, הצו הראשון שמקבלים מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) מהצבא והוא בעצם מסמן את תחילת תהליך המיונים של צה"ל. את הצו הראשון נהוג לקבל בסביבות גיל 16 או 16 וחצי, כאשר מרבית התלמידים נמצאים בכיתה י"א. ישנם מספר מיקומים שונים אליהם מזומנים משתתפי הצו הראשון בהתאם למגורם בארץ.

צו ראשון – קו הזינוק לתהליך המיונים לצהל

איך מתכוננים לצו ראשון?

כאמור, צעירים רבים מגיעים לחוצים מאוד לצו הראשון. אחת הדרכים היעילות ביותר להורדת מפלס הלחץ והחרדה היא הכנה מוקדמת ותחקיר מראש. ברגע שיודעים למה לצפות, הלחץ יורד מכיוון שלא צפויות הפתעות. ישנם מגוון שירותי הכנה לצו ראשון אשר מציעים פעילויות ומבחני הכנה שונים.

השלב ממנו מרבית המלש"בים חוששים, המבחן הפסיכוטכני, הוא גם השלב אליו מומלץ להתכונן כמה שיותר. מדובר במבחן קשה ובעל מספר חלקים, לכן כל הכנה לפניו תסייע וככל הנראה תעזור להעלות את הציון של הנבחן.

 

מה לובשים לצו ראשון?

אחת השאלות הנפוצות ביותר לפני הצו הראשון היא "מה לובשים?". התשובה, כמובן, משתנה ביחס למזג האוויר ומיקום הצו הראשון שלכם. מן הסתם, במידה ואתם הולכים לצו ראשון באזור הצפון בחודש פברואר, מומלץ להביא בגדים חמים.

אך באופן כללי יותר, כדאי להביא בגדים נוחים, בהם יהיה לכם נוח לשבת כל היום, ונעלי ספורט, למקרה שאחת הבדיקות הרפואיות תכלול בדיקות מאמץ. כמו כן, עבור הנשים, אל תשכחו להביא גומייה או קליפס לאיסוף השיער.

מה לובשים לצו ראשון

מה מביאים לצו ראשון?

אחרי שאלת הביגוד, השאלה הנפוצה ביותר היא "מה אוכלים בצו הראשון". לא הרבה אחריה מגיעה שאלת "מה צריך להביא חוץ מאוכל". לגבי השאלה הראשונה, אל תשכחו לבוא מוכנים עם אוכל ושתייה ליום שלם, שכן אי אפשר לדעת מה יהיה אורכו של היום.

כמו כן, לא תמיד יש מקום נוח או זמן לקנות אוכל במקום. מעבר לכך, מומלץ להביא מסמכים רפואיים רלוונטיים עבור המפגש עם הרופא בצו הראשון ותמיד כדאי להביא כלי כתיבה כלשהו, בעדיפות לעט.

 

סיכום

בשורה התחתונה, הצו הראשון מלחיץ, במידה מסוימות, כל מלש"ב או מלש"בית אשר מקבלים אותו בדואר. על מנת להגיע פחות לחוצים, מומלץ להתכונן למבדקים השונים ככל הניתן.

צו ראשון – איך להתכונן, מה ללבוש ומה להביא

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »