חיפוש

קופות גמל להשקעה – מתי זה נכנס לאופנה

קופת גמל היא תוכנית חסכון שמאפשרת חסכון לטווח ארוך או טווח בינוני. תוכניות חסכון אלו ואחרות היו מקובלו לאורך השנים, אז למה דווקא קופת גמל שולטות היום בקופות החסכון?

 

קופת גמל להשקעה – חשוב להשקיע לטווח הרחוק

כמובן שלכל אדם מתאימה צורת חיסכון מעט שונה. הן ברמת כמות הכסף שהם מרווחים, הסיכון בהשקעות אותו הם מוכנים לקחת, גיל, קצבאות שונות וכולי. ובהתאם לכך, חברות שונות מעניקות מסלולים רבים ושונים לחיסכון והשקעה. מידע נרחב על קופות גמל להשקעה ומה הן מציעות תוכלו למצוא כאן – קופות גמל להשקעה

 

ממתי קופות גמל להשקעה הפכו לצורת החיסכון המקובלת ביותר בישראל?

קראתם נכון. לרבים מאזרחי מדינת ישראל יש קופת גמל להשקעה בה הם חוסכים את כספם לטווח הרחוק. החל משנת 2016 נפתחה האפשרות של מחזיקי קופות הגמל גם למשוך את כספיהם בכל רגע שהם חפצים בכך. אפשרות זו שינתה את כללי המשחק בתחום קופות החיסכון.

 

ניתן לקבל פטור ממס על הרווחים

במידה וכן בוחרים למשוך את הכספים בקופת הגמל אחרי ההגעה לגיל 60, בצורה של קצבה חודשית ולא משיכת כל הסכום בבת אחד, ניתן להנות מפטור ממס על הרווחים שנצברו בקופת הגמל.

 

למי מיועדת קופת גמל להשקעה?

לכל אדם המעוניין לחסוך את כספו בצורה רווחית ובטוחה, ולתכנן עתיד פיננסי לקראת פרישה מעבודה. מתאים לאנשים עובדים ולא עובדים, לשכירים ולעצמאיים.

 

כמה כסף אפשר להפקיד בקופת גמל להשקעה בשנה?

בשנה קלנדרית יכול אדם להפקיד בקופת גמל להשקעה 72,616.5 שקלים.

 

האם אפשר להפקיד יותר כסף בכמה קופות גמל שונות?

לא. ניתן שיהיו כמה קופות גמל תחת אותו שם, אך הסכום הכולל של סך כל ההפקדות בכל קופות הגמל יהיה 72,616.5 שקלים בשנה.

 

תוך כמה זמן אקבל את הכסף מקופת גמל כשארצה למשוך אותו?

הכספים ישולמו על ידי החברה תחתיה נמצאת קופת הגמל שלכם עד ארבעה ימי עסקים מהיום בו ביקשתם למשוך את הכסף. החברה המנהלת רשאית גם לדחות את מועד התשלום ליום העסקים הרביעי בחודש במקרה בצורך.

 

אשלם מס על הכסף שאפקיד?

על הכסף עצמו שמופקד בקופת הגמל להשקעה אין מס, ולכן אפשר למשוך אותו מתי שרוצים מבלי להפסיד, אך כן ניתן להפסיד תשלומי מס על הרווחים אותם קופת הגמל להשקעה שלכם הצליחה לאגור עבורכם. במשיכת כסף לפני גיל 60, יש לשלם 25% מן הרווחים כמס במשיכה.

 

כיצד עוד ניתן לחסוך כספים?

למעט הפקדה לקופת גמל המומלצת, מומלץ גם להפקיד כספים לקרן פנסיה, קרנות פנסיה גם הן משולמות על ידי העובד והמעסיק. לקבלת מידע נוסף על קרנות פנסיה, ועל זו שמציעה חברת מיטב דש המוכרת והנחשבת בשוק, לחצו כאן – מיטב דש פנסיה

קרנות, השקעות

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »