חיפוש

מדוע חשוב לקרוא עבודות סמינריון לדוגמא לפני שניגשים לתהליך הכתיבה?

אתם מתקרבים לסיום התואר והגיע הזמן להגיש את עבודת הסמינריון. סטודנטים רבים מדווחים שהם חוו או חווים קשיים בהגשת העבודה – מפאת חוסר זמן, קושי בהבנת החומר או בעיבוד הנתונים ועוד שלל סיבות שגורמות לדחיית כתיבת העבודה לסוף הסמסטר וירידה בציון. תופתעו לשמוע שזה לא חייב להיות כל-כך קשה. איך עושים את זה? התשובות כאן.

 

כתיבת עבודה סמינריונית – למה לא כדאי לחכות לסוף הסמסטר?

כתיבת עבודה סמינריונית נמנית בין המטלות הקשות ביותר בתואר ודחייתה לסוף הסמסטר, גם אם הנכם שולטים בחומר, תביא לחץ רב שניתן היה להימנע ממנו. כתיבה תחת לחץ שונה מכתיבת עבודה בנחת, איסוף נתונים, עיבוד החומר, הגשת תיקונים וכיו"ב ובלתי נמנע שבסופו של דבר זה יתבטא בציון הסופי שתקבלו.

עבודות סמינריוניות

מדובר במטלה לא פשוטה, איך מתגברים על זה?

אחת הדרכים לעשות זאת היא קריאה יסודית של מדריך כתיבה אקדמית ועבודת סמינריון לדוגמא – כך תוכלו לעיין ולהבין את תהליך הכתיבה, הצגת הנתונים וכללי הכתיבה האקדמית, לשים פוקוס על החלקים החשובים ולהימנע מטעויות קטנות שעשויות לפגוע בציון.

 

קריאת עבודה לדוגמא – לאיזה דברים כדאי לשים לב?

ראשית, ביחרו עבודה עם סגנון דומה של שאלת מחקר, מכיוון שלכל סוג של מחקר יש דרך אחרת שעדיף להציג באמצעותה את הנתונים. עבודות לדוגמא תוכלו למצוא באתר רסקיו – עבודות סמינריון לדוגמא בקלי קלות.

מצאתם? כעת עיברו עליה בצורה מסודרת ושיטתית, מההתחלה עד הסוף ושימו לב לדברים הבאים:

  • מבנה העבודה: מבנה נכון המתאים לדרישות האקדמיה וכולל חלוקה מסודרת לפרקים, תתי נושאים רלוונטיים, אופן הצגת הנתונים, הפניה למקורות, ציטוטים וכיו"ב.
  • שאלת המחקר: שימו לב לניסוח השאלה, זוהי אחת הנקודות החשובות ביותר בעבודה. נושא ושאלת המחקר, כשהם מנוסחים היטב, יבקשו לאתר פער מחקרי בו תעסוק העבודה.
  • מקורות: לאורך העבודה ישנו שימוש במקורות שונים – ביחנו והבינו כיצד זה מתבטא בסקירה הספרותית, בעבודה עצמה (ציטוטים) ופרק הביבליוגרפיה.
  • דעה אישית: אומנם סמינריון כולל חלקים "טכניים" רבים, אך בהחלט יש בו מקום לשילוב דעתכם, במקומות המתאימים – התייחסות לזוויות שלא נחקרו, הצעת מחקר המשך וכד'.
  • היבטים חזותיים: שימו לב לנראות העבודה בהתאם להנחיות הכלליות ודרישות האקדמיה – פונט (סוג וגודל), מרווח בין שורות, רווח שוליים, אחידות כותרות, מעבר בין פסקאות ועוד.
  • ריג'קטים: לעיתים ישנה אפשרות לקרוא הערות שקיבל כותב העבודה במטרה שיתקן אותן. אם ה אינן מופיעות, תוכלו לחשוב מה הייתם עושים אחרת ובהמשך, להתייעץ עם המנחה שלכם האם כדאי לבצע שינויים כאלה ואחרים.

 

לסיכום,

אם אתם רוצים לחסוך זמן יקר, לכתוב את העבודה בביטחון ובסופו של דבר ליהנות מציון שמשקף את היכולות שלכם, כדאי לכם לקרוא עבודת סמינריון לדוגמא. הרווח יהיה כולו שלכם.

עבודות סמינריוניות

אולי תאהבו גם את

5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!
5 דרכים להתפנקות בשיא החורף!

מזג האוויר החורפי והימים המתקצרים מזמנים לחפש הזדמנויות להישאר בבית ולהתפנק. הטמפרטורות הנמוכות והשמיים הקודרים לא תורמים למצב הרוח ולכן בתקופת החורף עוד יותר חשוב

קראו עוד »