חיפוש

פרסום ב-TikTok  מימוש כוחו של שיווק ויראלי

שיווק ויראלי הוא שיווק שמבוסס על הפצה מהירה ויעילה באמצעות הרשתות החברתיות. בניגוד לסוגים אחרים של פרסום, שדורשים השקעה כלכלית ומשאבים נוספים, לטובת הפצת המסר הפרסומי, תוכן ויראלי מתפשט באופן עצמאי, ללא השקעה כספית ובמעין גרסה מועצמת של העברת המסר "מפה לאוזן". איך שיווק ויראלי מתממש בטיק טוק?

 

מה זה בכלל טיקטוק?

טיקטוק היא פלטפורמה חברתית, שנוסדה בעקבות מיזוג בין אפליקציה סינית לייצור קטעים קצרים בווידאו עם אפליקציה דומה בשם מוזיקלי. הפלטפורמה המשולבת הוצגה לשוק הבינלאומי בשנת 2018 והפכה להיות מהרשתות המובילות בעולם.

בפלטפורמה בה רשומים יותר משני מיליארד משתמשים מעלים קטעי וידאו בני כמה שניות עד כמה דקות ולפני העלאה של הוידאו ניתן לערוך אותו, להוסיף לו מוזיקה ולהשתמש בפילטרים ייעודיים. חשבונות טיקטוק משמשים גם כחשבונות אישיים בהם מציגים משתמשים את חייהם, את אומנותם או את דעותיהם ומי שנחשף לווידאו יכול לסמן לו לייק, להגיב אליו בטקסט או בווידאו נוסף וכן לעקוב אחרי היוצר.

פרסום בטיקטוק

שיווק ויראלי: שלח לחמך

רשת חברתית שבה אתה נחשף רק לאנשים שאחריהם בחרת לעקוב היא רשת חברתית שמתקשה להתפתח, לכן ברוב הרשתות החברתיות יישנו רצף של תוכן, שאיננו בהכרח מיוצרים מוכרים אבל הוא כן תוכן שנבחר על ידי אלגוריתם מתוחכם שמתבסס על נתונים מקוונים של המשתמשים, בעיקר על תוכן קודם בו צפו וכיצד הגיבו אליו.

משום שהסרטונים מופיעים לפי סדר רנדומלי לכאורה והם מורכבים מתוכן שנבחר עבורך, יכולה האפליקציה לקדם חשבונות או קטעי ווידאו מסוימים, להסתיר אחרים מפני הקהל ובעיקר, לחשוף את הגולשים לתוכן שיווקי, כזה שמוטמע בווידאו או בפרסומות ממש, שמופקות באופן ייעודי עבור פרסום בטיקטוק.

 

איך מייצרים תוכן ויראלי?

תוכן ויראלי, בהגדרתו הוא תוכן שמייצר חשיפה באופן עצמאי. כלומר תוכן שיגרום לצופים להתעניין בצפייה בו, ליהנות מהצפייה ובהמשך לשתף אותו כדי לאפשר גם לאחרים ליהנות כמותו. שיתופים בטיקטוק מגיעים לפיד של כל העוקבים של המשתף, בשיתוף ויראלי גם רבים מהם ישתפו את התוכן והוא יתפשט כמו וירוס.

אז מה גורם להפצה ויראלית של תוכן? לפי מחקרים, תוכן ויראלי הוא לרוב תוכן חיובי, תוכן שמעורר תגובה רגשית, תוכן שמכיל מידע שימושי, תוכן ויזואלי נוטה להיות ויראלי יותר מתוכן בלתי ויזואלי ותוכן שגורם לקוראים לתחושות של פחד, תשוקה, צחוק, כעס או הפתעה הוא תוכן שנוטה להיות משותף יותר ולהפוך לוויראלי לעתים קרובות יותר.

פרסום בטיקטוק

פרסום אפקטיבי בטיקטוק

כדי לפרסם באופן אפקטיבי בטיקטוק חשוב להקפיד על שימוש מושכל בפלטפורמה החברתית, כדי להגדיל את הקהל ואת הסיכוי שתוכן שלכם יהפוך לוויראלי. בין השאר כדאי לפרסם תוכן באופן קבוע ורצוי בתדירות קבועה ובזמנים ידועים מראש, השתמשו באלמנטים של טיקטוק כדי ליצור אינטראקציה עם משתמשים אחרים בפלטפורמה – תגובות והתייחסויות אחרות יכולות לייצר שינוי משמעותי ביכולת ההפצה של התוכן שלכם.

 

לסיכום

טיקטוק היא אופציה רלוונטית מאוד לפרסום ממוקד כמעט עבור כל אוכלוסייה, הפרסום בטיקטוק עובד וכראייה תוכלו לראות שכל המותגים הגדולים והסלבריטאים והפוליטיקאים מכל העולם מוצאים אותה אפקטיבית לפרסום ולשיווק ויראלי.

פרסום בטיקטוק

אולי תאהבו גם את

הילדה עצבנית עם הקמטים שלה
קמטי כעס בין הגבות

קמטים בין הגבות הם תופעה שכיחה ונקראים פעמים רבות קמטי זעף או כעס. הם לא מעידים על אישיות האדם אבל הם מייצרים מראה כועס ומבוגר

קראו עוד »
פאות
איפה קונים פאות ראש?

לשיער יש תפקיד חברתי ברור מאוד. עבור נשים רבות, השיער שלהן הוא חלק בלתי נפרד מהן ומהאופן בו הן מגדירות את עצמן. ישנם מקרים רבים,

קראו עוד »